نجات کوهنورد ایتالیایی در ارتفاعات قله دماوند

نجات کوهنورد ایتالیایی در ارتفاعات قله دماوند

وی با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۲۲ شب گذشته انجام شد ، افزود : بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه امداد کوهستان رینه به منطقه اعزام شدند و پس از دسترسی به مصدوم، وی را منتقل کردند.

 نیک زاد افزود:  جوان ۲۹ ساله ایتالیایی به نام " آلبرت زونی " که مدتی است به عنوان گردشگر در کشور ایران حضور دارد ، دیروز جهت صعود به دماوند وارد منطقه لاریجان و شهر رینه شد و با توجه به این که مسیرهای اصلی مختلف صعود به سمت قله دماوند بسته بود از یک مسیر فرعی به سمت قله حرکت کرده و حوالی ساعت ۲۲ شب دچار سرمازدگی شده و مسیر را گم  کرد.

وی گفت: پس از درخواست امداد این کوهنورد ایتالیایی ،تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه به منطقه اعزام شد و حوالی ساعت ۲ بامداد فرد مورد نظر را یافتند و به پایین قله منتقل کردند.

رییس جمعیت هلال احمر آمل افزود : حدود ساعت پنج صبح امروز و پس از صورتجلسه در پاسگاه رینه، کوهنورد ایتالیایی تحویل فدراسیون کوهنوردی در رینه شد.

با وجود اینکه در مرداد ماه با شیوع افزایش مجدد کرونا براساس تصمیم مقامات محلی و درخواست از فدراسیون کوه‌نوردی، صعود به بلندترین قله‌های ایران ممنوع شده بود ولی همچنان شاهد حضور کوهنوردان در این مناطق هستیم.

دماوند با ۵۶۰۰ متر بلندترین قله‌ ایران  است و بیشترین صعود به این  قله نیز در ماه مرداد و اوایل شهریور انجام می‌شود

اخبار مرتبط

گم شدن کوهنورد میانسال در قله دماوند

جان سالم به در بردن بانوی کوهنورد در پی سقوط از قله دماوند

بازدید فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از قله دماوند

0 نظر

ارسال نظر

capcha