تاخت و تاز شکارچیان غیرمجاز در تعطیلات محرم مازندران

تاخت و تاز شکارچیان غیرمجاز در تعطیلات محرم مازندران

هرچند دوستداران و ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست مازندران برای حفظ گونه‌های جانوری در طبیعت تلاش زیادی می کنند و همواره نیز خبرهایی مبنی بر دستگیری، کشف و ضبط اسلحه‌های مجاز و غیرمجاز، معرفی خاطیان به دستگاه قضایی و اعمال قانون نیز منتشر می شود، ولی با این وجود شکارچیانی هستند که به بهانه های متنوع نسبت به این مهم بی تفاوتی نشان می‌دهند و حتی در روزهای مهم اعتقادی و مذهبی نیز بی محابا دست به شکار می زنند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی محیط زیست مازندران ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی چند روز گذشته حین گشت و کنترل درشهرهای بابل،آمل ،سوادکوه ،کیاسر ،ساری ،نکا و بهشهر متخلفان شکار و صید را به همراه ۱۰ قبضه سلاح شکاری، ۵۵ قطعه ماهی ، لاشه ۹ قطعه کبک و لاشه چهار قطعه زنبورخوار را دستگیر کردند.

بنابر این گزارش ماموران یگان حفاظت محیط زیست بابل حین گشت و کنترل در منطقه بابلکنار صیادان غیرمجاز را به همراه هفت قطعه ماهی دستگیر کردند.

همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه جنگلی توانستند چهار شکارچی غیرمجاز را به همراه چهارقبضه سلاح شکاری،لاشه پنج قطعه کبک،تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار دستگیر کنند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل نیز طی گشت و کنترل در منطقه جنگلی کلرد سه شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری ،تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار دستگیر کردند.

همچنین در آمل ماموران حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی رودخانه هراز از یک صیاد متخلف یک قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز و یک دستگاه لنسرکشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست سوادکوه طی سه ماموریت جداگانه در منطقه شکارممنوع " ارفع کوه" سوادکوه و منطقه شکارممنوع لفور سه شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق،لاشه چهارقطعه کبک ،چهارقطعه زنبو رخوار و سایرادوات شکار دستگیر کردند.

ماموران پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل درحوزه استحفاظی یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و لاشه یک قطعه پرنده دستگیر کردند.

به گزارش محیط زیست مازندران ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری حین گشت و کنترل در منطقه جنگلی زرین‌آباد سمسکنده یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ دستگیر کردند.

یگان حفاظت محیط زیست نکا نیز در روزهای تعطیل گذشته توانتسند حین گشت و کنترل در منطقه "کلنگا" سه شکارچی غیرمجاز را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری ،تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار دستگیر کنند.

در بهشهر نیز شکارچیان به پناهگاه آسیب‌پذیر حیات وحش میانکاله نیزرحم نکردند و روزهای گذشته ۴۷ قطعه ماهی، دو رشته سالیک(نوعی تور ماهیگیری) و پنج حلقه کرفا در تالاب از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

بنابر این گزارش تمامی متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

لزوم برپایی آیین های ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

لزوم برپایی آیین های ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

لزوم برپایی آیین های ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

0 نظر

ارسال نظر

capcha