راهکار‌هایی برای کاهش ۹۰ درصدی ابتلا به کرونا

راهکار‌هایی برای کاهش ۹۰ درصدی ابتلا به کرونا

روحانی زاده با بیان اینکه هر سه عامل باید در کنار هم انجام شوند، افزود: هر کدام از این عوامل به تنهایی بخشی از محافظت را ایجاد می‌کنند، ولی استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهمترین و برجسته‌ترین وسیله محافظتی در دنیا یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها است.او افزود:آمار‌های سازمان بهداشت جهانی نشان داده است در جوامعی که مردم با درصد بالایی از ماسک استفاده می‌کنند انتقال بیماری کنترل و بار بیماری به شدت کم می‌شود.

روحانی زاده با بیان اینکه در ایام پیک دوم بیماری اکثریت مردم در تمامی سنین و گروه‌های سنی از ماسک استفاده می‌کنند، گفت:به دلیل استفاده عموم از ماسک شاهد کاهش این بیماری هستیم و به سمت وضعیت بهتری پیش می‌رویم.

او درباره استفاده درست از ماسک افزود:هنگام استفاده از ماسک نباید با دست آن را بالا و پایین و یا به زیر چانه بکشیم و هنگام صحبت کردن نباید ماسک را از جلوی صورت برداریم، چون هنگام صحبت قطرات تنفسی از دهان و بینی خارج می‌شود.

معاون درمان علوم پزشکی مازندران از مردم خواست در طول روز غیر از مواقع بسیار ضروری مانند غذا خوردن و آشامیدن ماسک خود را برندارند و از بند‌های دو طرف ماسک بعد از شستن دست‌ها برای برداشتن ماسک از روی صورت استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

بستری شدن ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در مازندران

شمار مبتلایان کرونا در مازندران رو به کاهش اما فوتی‌ها روبه افزایش

پیشروی رنگ آبی کرونایی از مازندران/ رنگ نارنجی پرکشید

0 نظر

ارسال نظر

capcha