مسئولین بیشترین کمک مومنانه را در اختیار کارگران قرار دهند

مسئولین بیشترین کمک مومنانه را در اختیار کارگران قرار دهند

نصرالله دریابیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا ۲۳ هزار کارگر برای دریافت بیمه بیکاری در سایت وزارت کار ثبت نام کرده اند، افزود: اما تا به این لحظه هیچ کارگری بیمه بیکاری را دریافت نکرد و به همین دیلیل فشار مضاعفی به این قشر وارد می شود. 

وی به مشکلات حوزه کارگران ساختمانی نیز اشاره کرد گفت:به دلیل شیوع بیماری کرونا، کارگران ساختمانی از اسفند ماه سال گذشته نتوانستند به فعالیت خود بپردازند و به دلیل آنکه رابطه بین کارگر و کارفرما قراردادی است متاسفانه به آنان بیمه تعلق نمی‌گیرد.

دبیر اجرایی خانه کار و کارگر مازندران با بیان اینکه رزمایش مومنانه شامل حال اقشار آسیب پذیر می شود افزود: از همه مسئولین می خواهیم بیشترین کمک مومنانه را در اختیار جامعه کارگری و به خصوص کارگران ساختمانی که به دلیل ویروس کرونا بیکار شده اند ، قرار دهند.

دریابیگی با اشاره به اینکه خواسته جامعه کارگری از نمایندگان مجلس ، مسئولان و دولت تلاش برای بیمه کارگران ساختمانی است،گفت: در استان مازندران ۵۴ هزار نفر بیمه ساختمانی هستند.

وی در پایان آمار کارگران ساختمانی در استان مازندران که بیمه نیستند را ۷۰ هزار نفر اعلام کرد.

مازندران اکنون هفتاد و دومین روز شیوع ویروس کووید -۱۹ یا همان کرونا را پشت سر می گذارد. شیوه ویروس کرونا در روز گذشته برای نخستین بار در یک ماه اخیر روند افزایشی داشت و در حال حاضر نیز بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران  ۳۷۰ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کروان در بیمارستان های استان بستری هستند. 

اخبار مرتبط

ابو علی مهدی زاده :کارگران سهم ویژه ای در تولید و اشتغال دارند

نماینده مجلس: وعده هایمان برای تحقق حقوق کارگران را فراموش نخواهیم کرد

پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰

0 نظر

ارسال نظر

capcha