اهدای پلاسما شکرانه‌ای برای رهایی از کرونا

اهدای پلاسما شکرانه‌ای برای رهایی از کرونا

مدیر کل انتقال خون مازندران از بهبود یافتگان کووید ١٩ که یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است درخواست کرد تا به شکرانه بازیابی سلامتی شان با اهدای یک واحد پلاسما در مرکز انتقال خون بابل به یاری بیماران درگیر با این ویروس بشتابند.

پوریانی با بیان اینکه شرکت دراین طرح کاملا داوطلبانه است، افزود: هزینه رفت و آمد اهداکنندگان از سراسر استان به مرکز انتقال خون شهرستان بابل که یکی از مجهزترین مراکز تحقیقاتی دنیا است به عهده اداره کل انتقال خون است.

او ادامه داد: داوطلبین اهدای پلاسما ابتدا معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش های اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

پوریانی ادامه داد: بهبودیافتگان کووید ١٩ در صورت تمایل می‌توانند جهت آگاهی بیشتر با شماره تلفن های ۳۲۳۷۱۰۵۵ و ٣٣٣١٤٨٦٣ تماس بگیرند.

کارشناسان می‌گویند در پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا با سن ١٨ تا ٦٠ سال که شرایط عمومی اهدای خون را دارند سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد که با تزریق آن ایمنی بیماران بدحال تقویت می‌شود.

پلاسما بخش مایع زرد رنگ خون است که ٥٥ درصد خون را تشکیل می‌دهد و اهدای آن امری معمول و شناخته شده در جهان است و هیچگونه تأثیری در افت میزان خون اهداکنندگان نخواهد داشت.


اهدای ۱۲ هزار و ۴۵۰ واحد خون در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مردم نوعدوست مازندران از یکم فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه امسال ۱۲ هزار و ۴۵۰ واحد خون اهدا کردند.

پوریانی افزود: در این مدت ۱۵ هزار و ۹۳۸ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر موفق به اهدای خون خود شدند که ۱۱ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۴۶۲ نفر زن بودند.

او با بیان اینکه ۷ هزار و ۸۰۳ هزار نفر اهدا کنندگان مستمر بودند، گفت: یکهزار و ۳۳۵ نفر نیز برای بار اول موفق به اهدای خون خود شدند.

پوریانی افزود: مازندران به علت داشتن بیش از ۴ هزار بیمار خاص، ۶ مرکز جراحی قلب و تصادفات جاده‌ای بیشترین مصرف کننده خون در کشور است.

او با بیان اینکه جای نگرانی برای اهداکنندگان خون در رابطه با احتمال ابتلا به کرونا ویروس وجود ندارد، گفت: نمونه خون اهداکنندگان بعد از بررسی‌های بهداشتی دریافت و سپس استفاده می‌شود.

مدیر کل انتقال خون مازندران باتوجه به کاهش مراجعه برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از هم استانی‌ها خواست با حضور مستمر در مراکز انتقال خون سراسر مازندران و اهدای خون خود بیماران و نیازمندان به این ماده حیاتی را حمایت کنند.

اخبار مرتبط

دعوت از مردم مازندران برای اهدای خون

سهم ۳.۵ درصدی بانوان مازندران در اهدای خون

سازمان انتقال خون نیازمند به پویش مردمی

0 نظر

ارسال نظر

capcha