افتتاح شبکه تولید ماسک و پوشاک با هدف توسعه مشاغل خانگی

افتتاح شبکه تولید ماسک و پوشاک با هدف توسعه مشاغل خانگی

افتتاح ویدئوکنفرانسی شبکه تولیدی ماسک و پوشاک در تهران و ساری امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، محمد صادق بیجندی معاون جهاد دانشگاهی کشور، مهناز امام‌دادی رئیس دبیر خانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور برگزار شد.

در این آئین کارگاه‌های شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار به عنوان پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با محوریت استان مازندران همزمان در ۹ استان کشور با به‌کارگیری ۶۵۰ واحد مشاغل خانگی با ظرفیت تولید روزانه ۱۱۰ هزار ماسک و ۱۰۰۰ لباس بهداشتی به بهره برداری رسید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برای دولت توجه به کسب و کارهای دچار آسیب اهمیت دارد، تصریح کرد: شناسایی زنانی که کسب و کارهای خانگی کوچک دارند در اولویت است و باید به آنها آموزش و حمایت لازم در حوزه تولید و فروش داده شود.

وی از مصوبه استانداردسازی محصولات تولیدی مشاغل خانگی در شورای عالی استاندارد کشور خبر داد و بیان کرد: با ابلاغ آئین نامه اجرایی این مصوبه از این پس همه محصولات تولیدی مشاغل خانگی به جز صنایع غذایی با برند استاندارد وارد بازار می‌شوند.

ابتکار در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح طرح مشاغل خانگی در مازندران و ۸ استان دیگر در ماه رمضان بتوانیم به تحقق شعار سال که جهش تولید است، عینیت بخشیم.

وی در عین حال درک شرایط کرونایی و انطباق برخی مشاغل با شرایط جدید و تولید محصولات بهداشتی را مهم دانست و افزود: در حال حاضر ادامه فعالیت اقتصادی در اولویت است و باید به بحث بازاریابی کالاهای تولید شده در طرح مشاغل خانگی اهمیت داد.

در این مراسم محمد صادق بیجندی معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: باید به بحث اشتغال توجه جدی داشته باشیم و این مهم را با خرد جمعی و یک تیم بزرگ پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار داشت: اگر جهاد دانشگاهی بتواند توافقی با وزارت بهداشت داشته باشد طرح مشاغل خانگی با سهولت و موانع کمتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: این شبکه در راستای طرح توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است.

وی افزود: این طرح با توجه به حضور فعال زنان سرپرست خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است و در ایام کرونایی نیز این اهمیت دوچندان شد. فعالان این حوزه در جهاد دانشگاهی این روند را ادامه دهند تا شاهد شکوفایی همه ظرفیت‌های اشتغالزایی در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha