تسهیلات کرونایی برای واحدهای گردشگری مربوط به لغو رزرو است

تسهیلات کرونایی برای واحدهای گردشگری مربوط به لغو رزرو است

مهران حسنی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه الگوی مشخصی برای پیش بینی و تعیین میزان خسارت به بخش های گردشگری به خصوص اقامتی وجود ندارد گفت: تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته است بر مبنای لغو رزرو مشتریان این مجموعه ها است. 

وی با اشاره به خسارت ۳۹۰ میلیارد تومانی شیوع ویروس کرونا به مجموعه های اقامتی مازندران گفت: این میزان نیز مربوط به لغو سفر مسافران یا تورهای گردشگری است که از پیش واحدهای گردشگری را رزرو کرده و پس از شیوع ویروس کرونا هزینه خود را گرفتند. 

معاون گردشگری مازندران با اشاره به اینکه آغاز تشکیل پرونده میزان خسارت واحدهای گردشگری و ارسال آن به بانک ها برای دریافت تسهیلات از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود، گفت: مراکز گردشگری حتما باید مدارک مربوط به لغو رزرو مشتریان و عودت مبالغ را ارائه دهند. 

حسنی همچنین گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده دولت جهت حمایت بیشتر از مجموعه های گردشگری ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز اضافه تر از میزان خسارات ناشی از لغو مسافران پرداخت می کند. 

وی زمان آغاز پرداخت تسهیلات را از مهرماه عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی دولت این تسهیلات ۲ ساله و با نرخ سود ۱۲ درصد خواهدبود. 

معاون گردشگری مازندران گفت: بخشودگی سه ماهه مالیات مجموعه های گردشگری و تعویق در پرداخت هزینه انشعابات و انرژی نیز اعمال شده است و از این بابت نیز نگرانی برای مجموعه های گردشگری وجود ندارد. 

حسنی بیان داشت: تمامی تاسیسات گردشگری که خواهان تسهیلات کم بهره حمایتی هستند باید در سامانه جامع ثبت آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری کشور به نشانی اینترنتی http://www.amarcht.ir/ وارد شده و مدارک مورد نظر جهت تعیین میزان خسارات را ثبت کنند. 

به گفته او این مدارک شامل هر نوع سندی مبنی بر رزرو واحد اقامتی یا تفریحی از سوی شرکتها یا آژانس های مسافرتی است که در قالب فرمی مشخصی از مدیران مجموعه ها دریافت می شود. 

با شیوع ویروس کرونا از روزهای نخست اسفند ماه سال گذشته مجموعه های گردشکری به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس تعطیل شد. تعطیلی که تا امروز نیز ادامه دارد. 

استان مازندران به واسطه میزبانی حدود ۳۰ میلیون نفر مسافر و گردشگر در سال ، گردشگر پذیرترین استان کشور محسوب می شود. بر اساس گزارش های رسمی اشتغال مستقیم و غیر مستقیم حدود ۱۲۰ هزار نفر در این استان به گردشگری وابسته است.

مازندران فقط در بخش اقامتگاههای رسمی برای پذیرش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب گردشگر تخت تعریف شده استاندارد دارد.

شیوع ویروس کرونا با وجود روند کاهشی از رمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ، همچنان ادامه دارد و اکنون نیز حدود ۴۰۰ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های مازندران بستری هستند. 

اخبار مرتبط

مزایای کار در صنعت گردشگری در بابل

مقاصد گردشگری مازندارن برای برنامه ریزی سفر تابستانی!

مازندران استان برتر در جذب گردشگران نوروزی

0 نظر

ارسال نظر

capcha