آیا فقط در تعطیلات باید«در خانه بمانیم»؟ +تصاویر

آیا فقط در تعطیلات باید«در خانه بمانیم»؟ +تصاویر

به گزارش مازند روز به نقل از  خبرگزاری فارس ، ویروس منحوس کرونا حدود یک ماه است سلامت مردم کشور را به خطر انداخته و بر اساس آخرین آمارها  ۲۳هزار و ۴۹ نفر مبتلا شده‌ و یک‌هزار و ۸۱۲ نفر در سراسر کشور بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

کرونا، دشمنی که راه مقابله با آن جمع شدن و مبارزه کردن نیست بلکه رعایت بهداشت فردی، در خانه نشستن، مراقبت کردن و خود قرنطینگی است تا جلوی زنجیره انتقال آن گرفته شود.

شهروندان مازندرانی این روزها با توجه به توصیه‌های بهداشتی به کمپین در خانه بمانیم پیوستند و با خود قرنطینگی در تلاش هستند تا جلوی زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنند.

بازدید میدانی خبرنگار فارس در ساعت ۱۶ روز دوشنبه از سطح شهر ساری نشان می‌دهد شهروندان ساروی در خانه‌های خود مانده و کمتر در سطح شهر تردد می‌کنند.

بیشترین ترددهای انگشت‌شمار در مرکز مازندران در میدان ساعت، میدان معلم و میدان امام(ره) ساری است؛ اکثر این ترددها در مقابل داروخانه‌های شبانه‌روزی ساری وجود دارد که به‌نظر می‌رسد برخی از شهروندان برای تهیه دارو از خانه خود خارج شده‌اند.

در خیابان‌ها طبرسی، میدان امام حسین(ع)، بلوار ارتش، بلوار داراب، خیابان فرهنگ، بلوار طالقانی، بلوار فرح‌آباد و... شاهد تعداد اندک ترددها هستیم و اکثر مغازه‌ها بسته است.

یکی از دلایلی که موجب شده تا به خود قرنطینگی شهروندان ساروی کمک کند تعطیلات رسمی کشور و تعطیلی ادارات است، اما این تعطیلات امروز به پایان می‌رسد و از صبح فردا کارمندان ادارات باید از خانه خود خارج و به محل کار بروند.

مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن مذهبی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند تا جلوی شیوع ویروس کرونا گرفته شود حال این سؤال مطرح می‌شود آیا باز بودن ادارات و خارج شدن کارکنان از منزل به قصد حضور در اداره و ایجاد تجمع در بانک‌ها و برخی از ادارات موجب انتقال ویروس کرونا نمی‌شود؟

آیا فقط در اماکن مذهبی، دانشگاه‌ها و مدارس احتمال شیوع ویروس کرونا وجود دارد و در اماکن عمومی مانند ادارات که کارمندان از نبود موادهای ضدعفونی کننده رنج می‌برند احتمال شیوع ویروی کرونا وجود ندارد؟

 

 

اخبار مرتبط

بستری شدن ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در مازندران

شمار مبتلایان کرونا در مازندران رو به کاهش اما فوتی‌ها روبه افزایش

پیشروی رنگ آبی کرونایی از مازندران/ رنگ نارنجی پرکشید

0 نظر

ارسال نظر

capcha