قطع زنجیره انتقال تنها راه شکست کرونا است

قطع زنجیره انتقال تنها راه شکست کرونا است

عباس مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود در خانه بمانیم تنها مختص به ما نیست و اروپایی‌ها با جدیت در حال اجرا و رعایت آن هستند زیرا تردد نکردن موجب می‌شود تا زنجیره انتقال متوقف شود.

مهدوی افزود: اینکه چرا برخی از مردم هنوز پیامدهای کرونا را جدی نگرفته‌اند ریشه در مشکلات فرهنگی جامعه دارد و در چنین رخدادهای بحرانی خلأ فرهنگی و شناخت صحیح از افکار عمومی نمایان می‌شود.

مهدوی افزود: تلاش‌های عمومی جامعه برای مقابله با کرونا ستودنی است، پیرزنی که ماسک تولید می‌کند، مالکی که اجاره بها می بخشد و کادر درمانی که جان خود نثار می‌کنند، این جلوه‌های انسانی باید از سوی رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی به فرهنگ عمومی مبدل شوند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران اظهار داشت: پیش از این اصول بهداشتی در امکانی نظیر جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها، مراکز خرید و مواد غذایی مورد توجه نبود و رسیدن به این نقطه در یک ماه اخیر امید بخش است.

وی افزود: جریان ایجاد شده برای رعایت بهداشت عمومی و فردی در مجموع رضایت بخش است. انچه نگران کننده است سفرهای غیر ضروری و ترددهای درون شهری است که اگر اصلاح نشود پایان کرونا را طولانی‌تر خواهد کرد.

مهدوی تاکید کرد: کسانی که کرونا را جدی نگرفته‌اند به احترام تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی، شهدای سلامت که سرمایه انسانی کشور محسوب می‌شدند با تغییر رفتار خود به کنترل و کاهش مبتلایان کمک کنند زیرا هیچکس از کرونا مصون نیست و همه افراد جامعه در قبال مقابله با کرونا مسئولیت دارند.

مهدوی افزود: اگر عزم عمومی و همدلی جمعی نداشته باشیم، با تداوم شیوع کرونا، کسب و کارهای بسیاری دچار بحران اقتصادی خواهند شد.

اخبار مرتبط

بستری شدن ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در مازندران

شمار مبتلایان کرونا در مازندران رو به کاهش اما فوتی‌ها روبه افزایش

پیشروی رنگ آبی کرونایی از مازندران/ رنگ نارنجی پرکشید

0 نظر

ارسال نظر

capcha