۷ واحد خدماتی متخلف در آمل پلمب شدند

۷ واحد خدماتی متخلف در آمل پلمب شدند

وی افزود: طبق مصوبه پدافند زیستی استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ،  کلیه نانوایی ها موظف هستند از دستگاه کارت خوان استفاده کنند و  یک شخص عهده دار دریافت پول و کارت از مردم باشد و این فرد حق دادن نان به مردم را ندارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان آمل افزود: در حال حاضر حفظ جان مردم از همه چیز مهم تر است و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد و واحد صنفی آنها بدون اغماض پلمپ می شود.

اکبری همچنین به پلمب سه واحد عطاری در آمل اشاره کرد و افزود: این عطاری ها به دلیل ویزیت و تجویز دارو توسط افراد غیر متخصص و همچنین فروش الکل و داروهای غیرمجاز پلمب شدند و پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: همچنین  یک مرکز دندانپزشکی نیز به علت عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان آمل از شهروندان آملی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم توجه به مصوبه های پدافند زیستی استان به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی اطلاع دهند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

براساس آخرین گزارش  وزارت بهداشت و درمان  از بدو شروع ویروس کرونا در استان مازندران آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به  یک هزار و ۲۷۸ نفر رسید .

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha