آزادی بیش از ۴ هزار زندانی در مازندران

آزادی بیش از ۴ هزار زندانی در مازندران

علی استادی مدیرکل زندان‌های استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری، از اعزام به مرخصی و آزادی بیش از ۴ هزار زندانی واجد شرایط در جهت اجرای بخش‌نامه جدید رئیس قوه قضاییه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبرداد و اظهار کرد: این تعداد بیش از ۵۶ درصد جمعیت کیفری زندان‌های استان را تشکیل می‌دهند.

وی در مورد اجرای بخش‌نامه جدید ریاست قوه قضاییه با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها گفت: با توجه به حساسیت موضوع و تعامل سازنده و مطلوب زندان با مراجع قضایی و تأکید رئیس کل دادگستری استان مازندران مبنی بر اجرای دقیق بخشنامه، تصمیمات خوبی اتخاذ شد که نتیجه کم‌نظیر و مثبتی را به همراه داشت .

استادی با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه بر پیشگیری از شیوع کرونا به زندان‌ها بیان کرد: یکی از راهکارهای پیشگیری از کرونا این است که جمعیت کیفری زندان‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم که این امر با مساعدت مراجع قضایی و تلاش کارکنان خدوم زندان‌ها محقق شد و بیش از ۵۶ درصد از زندانیان واجد شرایط به مرخصی اعزام شدند.

این مسؤول اضافه کرد: از زمان ابلاغ این بخش‌نامه‌ها با همکاری مراجع قضایی تعداد ۴ هزار نفر از زندانیان به مرخصی اعزام شدند که این مرخصی برای تعدادی از زندانیان منجر به آزادی و استخلاص از زندان خواهد شد و با توجه به اینکه زندان‌ها آمار ورودی جدید نداشته و یا در صورت ضرورت زندانی جدید را پذیرش می‌کنند، جمعیت کیفری در حد بسیار مطلوب کاهش یافته است.

وی گفت: در این برهه از زمان که نیاز مبرم به افزایش اقدامات بهداشتی و فعالیت‌های پیشگیرانه در زندان‌ها است، کاهش جمعیت کیفری یک ضرورت عینی است، که محقق شد و تا پایان عید نوروز تعداد افرادی که به مرخصی اعزام می‌شوند، افزایش خواهد یافت.

استادی عنوان کرد: اتخاذ تصمیمات قضایی از تأسیسات ارفاقی مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی با همکاری و مساعدت مراجع قضایی استان اجرا شده و نقش مهمی هم در کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان داشت.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران اعلام کرد: علاوه بر در دسترس بودن رسانه ملی و صدا و سیمای زندان در جهت آگاهی بخشی زندانیان، تمام پزشکان، پرستاران، مددکاران و روانشناسان زندان با پشتکار فراوان و ایثارگرانه در راستای ارتقاء میزان امنیت سلامت در زندان‌ها تلاش می‌کنند.

وی در پایان ابراز کرد: در همه زندان‌های استان نسبت به ضدعفونی کردن زندان‌ها اقدام شده و خوشبختانه تاکنون گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های استان دریافت نشده است.

اخبار مرتبط

آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در بابل

آزادی ۲۱۶ زندانی در مازندران با طرح پایش

زندانی بلاتکلیف در مازندران نداریم

0 نظر

ارسال نظر

capcha