افزایش ۴۹ درصدی حجم صادرات از گمرکات مازندران

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، ناظر گمرکات مازندران  گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از ۹۱۰ هزار و ۶۹۷ تن انواع کالا به ارزش  ۲۰۱ میلیون و ۲۰۱ هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است.
علی یوسفی منش اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندران را فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی و کیوی اعلام کرد و افزود: این کالا‌ها از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به ۳۵ کشور جهان از جمله عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان، ترکمنستان، امارات و دیگر کشور‌ها صادر شد.
او همچنین به افزایش درآمد گمرکات مازندران اشاره کرد و افزود: دراین مدت درآمد قطعی گمرکات مازندران با افزایش ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال از مرز ۳۵۳ میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان گذشت.
ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش حجم واردات از گمرکات نوشهر، ساری و فریدونکنار افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۳ و ۲۰ درصد افزایش  را در مقایسه با پارسال نشان می‌دهد.
یوسفی منش تعداد کشور‌های طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸ کشور اعلام کرد وگفت: عمده‌ترین این کشور‌ها روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان و سوئیس بود که عمده‌ترین کالا‌های وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، روغن پایه، کاغذ و چوب و تخته است .

اخبار مرتبط

۸۷ هزار تن کالا از مازندران به ۱۳ کشور جهان صادر شد

صادرات ۹۱۰ هزار تن کالا از گمرکات مازندران به ۳۵ کشور

0 نظر

ارسال نظر

capcha