اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای راه روستایی جایگزین در منطقه سد گلورد

اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای راه روستایی جایگزین در منطقه سد گلورد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، محمد ابراهیم یخکشی گفت: پیمانکار جدید جاده جایگزین انتخاب و در محل استقرار یافته و پیمانکار پل نیز انتخاب و ساخت آن ابلاغ شد که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ عملیات اجرایی این پروژه بزرگ را در مدت کمتر از ۱۸ماه به اتمام برسانیم.  

یخکشی با تشریح مشخصات فنی جاده و پل این طرح گفت : جاده جایگزین دسترسی به روستاهای بالادست سد گلورد حدود ۱۵ کیلومتر است که ۲.۵ کیلومتر آن راه جدید و مابقی بهسازی و تعریض جاده موجود است.

وی ادامه داد:  پل بر روی دریاچه گلورد نیز از نوع قوسی  با دهنه ۲۸۵ متر است  که با بهره برداری از این پروژه که در مجاورت روستای " ولم " قراردارد ،امکان آبگیری کامل سد فراهم می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در ادامه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه سد گلورد بدون احتساب تاسیسات جانبی گفت:علاوه بر تخصیص اعتبار جدید ماه گذشته  حدود۲۰۰ میلیارد ریال  برای این سد اختصاص یافته که اقداماتی مانند نصب تجهیزات هیدرومکانیکال و همچنین انجام تزریق برای تحکیم جناحین سد در دست انجام است.

یخکشی گفت: تا پایان ۹۹ کارهای جانبی دیگر این پروژه از جمله احداث ایستگاه هیدرومتری ، هواشناسی، ساختمان بهره برداری و مانیتورینگ، تکمیل فعالیت های بازمانده سر ریز و محوطه سازی  انجام می شود و در نتیجه شرایط  برای آب گیری کامل سد فراهم خواهد شد.

میزان حجم مخزن سد گلورد ۱۱۵ میلیون مترمکعب است که تا کنون در سد گلوردحدود ۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره شد و پیش بینی می شود تا شروع فصل زراعی این رقم  به ۱۸ میلیون مترمکعب برسد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha