تالاب زریبار بعنوان هفتمین تالاب حفاظت شده کنوانسیون رامسر ثبت شد

تالاب زریبار بعنوان هفتمین تالاب حفاظت شده کنوانسیون رامسر ثبت شد

به گزارش مازندروز به نقل از خبرنگار مهر، فریبا رضایی صبح شنبه در همایش روز جهانی تالاب ها که به مناسبت ثبت تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر در سنندج برگزار شد, اظهار داشت: در راستای حفاظت و احیای تالاب ها ثبت تالاب زریبار مریوان در کنوانسیون رامسر می تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا اقدامات بسیاری برای ثبت تالاب زریبار صورت گرفت و دستگاه های بسیاری در راه حفظ و صیانت از این تالاب تلاش انجام دادند, افزود: یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه فعالسازی پاسگاه محیط بانی برده رشه در حاشیه تالاب زریبار مریوان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه تهیه و تدوین برنامه جامع تالاب زریبار با همکاری دیگر نهادها از دیگر برنامه هایی است که در این راستا صورت گرفت، ادامه داد: اجرای پروژه خط انتقال سد گاران تا تالاب زریبار یک دستاورد بزرگ بوده که می تواند در راه تامین حق ابه این تالاب موثر باشد.

رضایی یادآور شد: یکی دیگر از پروژه های نوین در دست اقدام در راستای حفظ و صیانت از تالاب زریبار استقرار ۲۲ دکل و نصب دوربین های مداربسته در اطراف این تالاب است که می توان در اقدام به موقع در صورت نیاز مبارزه با متخلفان و اسیب زنندگان به تالاب نقش مهمی داشته باشد.

وی بیان کرد: انسداد فاصلاب ورودی روستاهای بالادستی تالاب زریبار که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز اقدام بسیار بزرگی است که می تواند در کنترل رشد بی رویه نیزارها در این تالاب موثر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: احیا و بازسازی رودخانه های منتهی به دریاچه نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای احیای تالاب زریبار مریوان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

ثبت تالاب «میل اصلاندوز» در کنوانسیون رامسر پیگیری می‌شود

تلاش برای ثبت سد میل اصلاندوز مغان در کنوانسیون رامسر

0 نظر

ارسال نظر

capcha