راهنمای بازدید از پارک جنگلی چالدره تنکابن و زیبایی هایی که در انتظار شماست

پارک جنگلی چالدره در شهر تنکابن از استان مازندران قرار گرفته است که بسیار زیبا و چشم نواز است. وجود دو رودخانه دوهزار و سه هزار در اطراف جنگل باعث زیباتر شدن منطقه و به وجود آمدن پوشش های گیاهی متنوع در این جنگل شده اند. پوشش غالب این منطقه بوته های سرخس است که زیبایی جنگل را دو چندان کرده است.

تنکابن یکی از شهرهای استان مازندران است که در قسمت غربی آن قرار دارد. تنکابن دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که باغ های پرتقال آن در کشور مشهور است. طبیعت فوق العاده زیبا و جذاب این شهر سالانه گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را به سوی خود می کشاند. در این مطلب با یکی از زیباترین مناطق این شهر آشنا خواهیم شد.

پارک جنگی چالدره تنکابن

تنکابن، پنجمین شهر استان مازندران از لحاظ وسعت است. این شهر دارای طبیعتی زیبا و چشم نواز است و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. پارک جنگلی چالدره یکی از عالی ترین جاذبه های گردشگری در تنکابن می باشد. این پارک دارای آب و هوایی بی نظیر و پوشش گیاهی متنوع می باشد، که باعث شده تا طبیعت دوستان زیادی به دیدن این جنگل زیبا کشانده شوند.

پارک جنگلی چالدره و مکان های دیدنی آن

موقعیت جغرافیایی چالدره

این جنگل بی نظیر در استان مازندران و در ۱۸ کیلومتری جاده تنکابن به جنگل دو هزار قرار گرفته است. ارتفاع این پارک از سطح دریا ۴۰۰ متر بوده است. پارک زیبای چالدره مساحتی حدود ۹۴ هکتار داشته و در بین دو رود سه هزار و دو هزار و دقیقا در بین تقاطع این دو رود قرار گرفته است. پارک جنگلی چالدره از دسته مناطق جلگه ای محسوب می شود.

معرفی پارک جنگلی چالدره

آب و هوا و پوشش گیاهی چالدره

این منطقه زیبا و چشم نواز در میان دره ای عمیق و فوق العاده سرسبز شکل یافته است به همین جهت نام چالدره را برای آن برگزیده اند. این جنگل جذاب و زیبا پوشیده از چشم اندازهای جنگلی، شالیزارها، باغهای انبوه مرکبات و سنگ های است که از خزه پوشیده شده اند. قرار گرفتن این زیبایی در کنار هم باعث تشکیل جنگلی دل انگیز و خاص شده است. مکانی ساکت و زیبا که بسیار مناسب استراحت و تفریح است. با ورود به این جنگل زیبا گویی زمان متوقف شده و آرامش بی اندازه و جذابیت بیش از حد آن شما را مسحور می کند.

بازدید از جنگل چالدره

جنگل زیبای چالدره دارای آب و هوایی مرطوب و خنک و فوق العاده دلچسب می باشد. وجود درختان بسیار و به هم چسبیده سایه های خنکی را به وجود آورده اند که برای مدت ها می توان از استراحت در زیر این سایه ها لذت برد و متوجه زمان نشد. وجود درختان افرا و توسکا منظره ای را خلق کرده اند که وصف نشدنی است همچنین بوته های سرخس که بیشترین پوشش گیاهی این جنگل را تشکیل می دهند، بیشترین نقش را در جذابیت و زیبایی این جنگل دارند. علاوه بر موارد گفته شده برخی از درختان میوه مثل ازگیل، بلوط، انار و تمشک و… نیز در این منطقه دیده می شوند.

آشنایی با جنگل زیبای چالدره

رودخانه های چالدره

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم جنگل چالدره در بین دو رودخانه دوهزار و سه هزار قرار گرفته است. در جریان بودن این رودخانه ها باعث شده تا این جنگل دارای مناطق سرسبز زیبایی باشد. از جذابیت های این رودخانه ها می توان به پل های ساخته شده روی آن اشاره کرد که فوق العاده بی نظیر و زیبا بوده و با قرار گرفت بر روی آنها می توان نهایت لذت را از زیبایی های این جنگل برد. هر ساله افراد زیادی برای ثبت عکس هایی زیبا به سمت این رودخانه ها و جنگل زیبا حرکت می کنند.

امکانات رفاهی چالدره

با گردش در پارک جنگلی چالدره شاهد کلبه های چوبی زیبایی خواهید بود که به روشی کاملا سنتی ساخته شده اند و بر جذابیت های جنگل افزوده اند. وجود میز و صندلی های چوبی در اطراف کلبه ها باعث زیباتر و رویائی شدن این منطقه شده است. کلیه این امکانات از چوب های هم جنس درختان جنگل ساخته شده اند. وجود صندلی ها و نشستن بر روی آنها در طی مسیر آرامش و سکوت خارق العاده ای را به همراه دارد. همچنین در این جنگل مکان هایی برای استراحت شبانه اختصاص داده شده اند که شامل امکاناتی مثل کولرگازی، یخچال، شومینه هیزمی و تراسی اختصاصی است که مطمئنا تجربه ی فوق العاده ای در وسط جنگل به مسافران خواهد داد.

معرفی جنگل زیبای چالدره

طبیعت گردان بیشتر صبح زود را برای رفتن به جنگل و پیاده روی انتخاب می کنند تا بتوانند زمان کافی برای دیدن طبیعت زیبا و بکر این منطقه را داشته باشند. این جنگل مسیرهای زیبایی برای پیاده روی دارد که امکانات مناسبی در آن قرار داده شده است. در این جنگل زیبا می توان در مسیر های مخصوص دوچرخه سواری کرد. از دیگر امکانات رفاهی این جنگل می توان به وجود رستوران و کافه در آن اشاره کرد که سفری به یادماندنی را برای گردشگران رقم می زنند. همچنین آلاچیق های زیادی در سرتا سر جنگل وجود دارند که برای استراحت و صرف نهار می توان در آنجا اتراق کرد.

معرفی جنگل چالدره

مسیر رسیدن به جنگل

برای رفتن به پارک جنگلی چالدره باید در ابتدا به مسیر تنکابن رفته و در این مسیر به جاده دوهزار وارد شد. بعد از طی کردن مسیری ۱۸ کیلومتری به این جنگل زیبا خواهید رسید، همچنین مسیر مورد نظر کاملا آسفالت است.

اخبار مرتبط

کشف ۱۶ هزار لیتر مواد خوراکی فاسد در تنکابن

0 نظر

ارسال نظر

capcha