ظرف 8 ماه آینده مشکل دپوی زباله در قائم‌شهر برطرف می‌شود

ظرف 8 ماه آینده مشکل دپوی زباله در قائم‌شهر برطرف می‌شود

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس، عباس صالح‌زاده در نشست خبری با بیان اینکه از سال ۸۸ تا ۹۲ به عنوان شهردار در قائم‌شهرخدمت کردم در حدود ۴۰۰ نفر پرسنل داشت، اظهار کرد: در پایان خدمت این زمان برخی را با پرداخت حقوق و مزایا بازنشسته کردیم و با ۳۹۸ نفر و ۱۰ میلیارد تومان موجودی مثبت تحویل دادیم.

وی افزود: بعد از ۶ سال دوباره شهردار شدم و تعداد نیروهای آن به هزار و ۵۰۰ نفر رسید با ۱۵۰میلیارد بدهی و چالش‌های بزرگی که در حیطه کاری این ارگان نبود.

* شهرداری با این بدنه نمی‌تواند کارخانه‌داری کند

شهردار قائم‌شهرتصریح کرد: زمانی که کارخانه نساجی توسط شهرداری خریداری شد این واحد تولیدی ۲۳ سال زیان دوره داشت و نمی‌توانست به موقع حقوق کارگران و پرسنل خود را پرداخت کند.

صالح‌زاده با بیان اینکه می‌توانستیم از حوزه قوانین شهرداری‌ها به کارخانه کمک کنیم، اظهار کرد: با این وجود در حال حاضر کارخانه را به‌روزرسانی کرده و مواد اولیه خریداری شد و کارگران مطالبات معوقه ندارند و وضعیت آن را پایدار کردیم تا به اهلش واگذار کنیم چرا که شهرداری با این بدنه نمی‌تواند کارخانه‌داری کند و دوباره روزی به چالش می‌رسد.

وی در ادامه به پروژه‌های نیمه‌کاره و در دست اجرا اشاره کرد و گفت: در گذشته زمینه حضور سرمایه‌گذاران در شهر فراهم نبود و بعد از تشکیل کمیسیون سرمایه‌گذاری در شورای اسلامی نخستین خروجی آن احداث کارگاه کاهش دهنده زباله‌های عفونی در جاده کیاکلا بود.

* قرارداد تفکیک زباله

شهردار قائم‌شهر تصریح کرد: مسئله زباله، یکی از دغدغه‌های مردم شهر بود و با مصوبه شورا زمین‌های اطراف سایت زباله با متراژ ۴۰ هزار متر و ۴ هزار متر خریداری شد و در دو فاز لنفیلد بهداشتی را طراحی کردیم که نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که برنامه‌ریزی کردیم از محل اعتبارات ملی بگیریم.

وی با بیان اینکه قول می‌دهم ظرف هشت ماه آینده محل دپوی چندین ساله زباله در قائم‌شهر دیده نمی‌شود، اظهار کرد: قرارداد طرح تفکیک زباله از مبدأ و مقصد را هم بستیم.

صالح‌زاده ادامه داد: تصمیم داریم تا پروژه‌های شهرداری را خودران کنیم تا خودش بتواند نیاز مالی‌اش را تأمین کند و ضمن مدیریت هزینه‌های جاری، بخش عمرانی را توسعه دادیم.

* احداث جاده سلامت

وی در ادامه به طرح تونل شهری و عمارت ماندگار اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تا ۳۰ سال آینده ۹۷.۵ درصد مشکلات ترافیکی شهر برطرف خواهد شد و هزار و ۱۴۰ متر تونل شهری بالغ بر ۱۶۰میلیارد تومان بر عهده سازندگان آن است وبرآورد هزینه این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار قائم‌شهر افزود: پروژه پارک تلار با سرعت خوبی در حال انجام است و احداث جاده سلامت به طول ۵کیلومتر، احداث پیست موتورهای چهارچرخ و دوچرخ، ساخت ۲۲ کمپ اقامتی، رستوران و هتلینگ، تجهیز ۱۰ نقطه از پارک با وسایل بازی برای کودکان و بزرگسالان و احداث برج ۴۰متری از جمله ویژگی‌های آن است که ۱۵ اسفند سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

صالح‌زاده در پایان به پروژه‌های شهرداری در دهه مبارکه فجر اشاره کرد و گفت: نصب المان سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان راه‌آهن و تغییر نام خیابان ولیعصر(عج) و میدان کفشگرکلا به نام این شهید بزرگوار، افتتاح پارک مرحوم یزدانی، کلنگ‌زنی چهار زیرگذر و افتتاح پایش تصویری از جمله پروژه‌های شهرداری در ایام دهه فجر است.

اخبار مرتبط

۱۵ هزار سبد کالا در قائمشهر توزیع شد

توزیع ۱۴ هزار بسته کمک معیشتی در قائم شهر

پلمب قهوه‌خانه‌های متخلف در قائم‌شهر

0 نظر

ارسال نظر

capcha