ارائه راهکارهای ساده برای جلوگیری از کرونا

ارائه راهکارهای ساده برای جلوگیری از کرونا

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس، در 6 ماه دوم امسال براساس آخرین اطلاعات منتشر شده ۱۴ نفر در استان مازندران در اثر ابتلا به آنفولانزا فوت کردند.

به گزارش فارس، بعد از شیوع ویروس کرونا متولیان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتشار خبری در سایت دانشگاه علوم پزشکی از اعلام آمادگی خویش برای مقابله با این ویروس خبر دادند.

 میزان آمادگی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تشدید فعالیت پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی هوایی (فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری) و دریایی (بنادر) با حضور تیم‌هایی متشکل از کارشناسان بهداشت به همراه تجهیزات اعلام شد که هر گونه مورد مشکوک ورودی به استان را تحت غربالگری و مراقبت قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران  در ادامه خاطر نشان کرد:کرونا ویروس جدید همانند بسیاری از ویروس‌های مجاری تنفسی ساده است.

وی یادآور شد: شست‌وشوی مکرر دست‌ها با شوینده‌های مناسب،استفاده از ماسک طبی و عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوانزا و پرهیز از مصافحه و روبوسی و در آغوش کشیدن و پرهیز از سفر به مناطق آلوده تا اعلام وضعیت عاری از آلودگی از اقداماتی است که باید توسط افراد انجام شود.

به گزارش فارس، هفته گذشته تلفات پرندگان در میانکاله از چالش‌های جدی در استان مازندران محسوب می‌شد که براساس آخرین اطلاعات منتشر شده بیش از ۱۰ هزار پرنده در طول مدت هفته گذشته تاکنون تلف شدند،رئیس دامپزشکی کشور پس از حضور در میانکاله علت تلفات پرندگان را بوتولیسم اعلام کرده است که این مسئله باری از نگرانی درباره احتمال شیوع بیماری مشترک بین انسان و طیور را از بین برده است.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha