۴۳ مقاله علمی به سومین همایش ملی حماسه ششم بهمن ارسال شد

۴۳ مقاله علمی به سومین همایش ملی حماسه ششم بهمن ارسال شد

مرتضی علویان اول بهمن ماه در جمع خبرنگاران، گفت: نخستین همایش ملی حماسه مردمی ششم بهمن سال۱۳۶۰ آمل در روز دوشنبه دوم بهمن در سالن شهید آوینی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران درشهرستان بابلسر برگزار خواهد شد.

وی افزود: گزیده‌ای از همه مقاله‌های دریافت شده توسط دبیرخانه این همایش ملی، در روز برگزاری همایش در اختیار شرکت‌کنندگان قرار ‌داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: مقاله‌های برگزیده در دو گروه در پنل‌های پنج‌گانه که سه پنل حضوری ویژه اساتید، پک پنل مجازی و یک پنل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، ارایه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با بیان این‌که نشست اصلی با ارایه دو یا سه مقاله برگزیده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: رییس دانشگاه مازندران و دبیر این همایش علمی  به همراه چند شخصیت علمی وتاریخی دراین همایش سخنرانی خواهند کرد.

علویان، اضافه کرد: در پایان این همایش از برگزیدگان مقاله ها نیز تقدیر خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران دربخش دیگری به حادثه تاریخی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل و اهمیت آن درتاریخ مبارزاتی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: حماسه آمل یکی از وقایع مهمی است که در دهه اول انقلاب در استان مازندران اتفاق افتاد و نشانه حماسه مردمی بودن انقلاب اسلامی است که مردم با تمام توان به دفاع از انقلاب اسلامی برخاستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران افزود: روزی که جریان‌های سیاسی و التقاطی به دنبال کسب منافعی بودند که از شرق و غرب حمایت می‌شدند مردم جانانه با رهبری حضرت امام راحل(ره) و با هدایت داهیانه ایشان تلاش کردند که انقلاب را از روزگار سختی که در اوایل انقلاب اسلامی شکل گرفته عبور دهند که یکی از این اتفاقات حماسه ششم بهمن آمل بود.

علویان ادامه داد: مردم آمل جانانه در مقابل گروه‌های الحادی و تروریستی که علیه مردم و منافع مردمی اقدام مذبوحانه داشتند بپاخاستند و یک بار دیگر توانستند با رشادت خودشان انقلاب را از این سختی هم عبور بدهند.

دبیر علمی همایش ملی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل تصریح کرد: مردم مازندران و به‌ویژه مردم ولایت‌مدار آمل این حماسه را آفریدند و شاید به‌خاطر حساسیت این موضوع بود که امام راحل(ره) از یک شهر در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود نام بردند و آن شهر آمل بود که شهر هزارسنگر نام گرفت.

علویان با اشاره به این‌که در مجموعه‌های علمی تلاش‌هایی اتفاق می‌افتد که این واقعه مهم از نگاه و ابعاد مختلف تاریخی به آن نگریسته شود، گفت: دانشگاه مازندران وظیفه خودش می‌دانست که به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزش عالی استان مازندران این اقدام را ماندگار و مانایی بخشد.

وی یادآورشد، دانشگاه مازندران با همکاری ستاد بزرگ‌داشت این حماسه وتاکید استاندار و مسوولان استانی با برگزاری این همایش تلاش خواهد کرد تا برای ماندگاری این حماسه مردمی از دانشگاه‌ها به عنوان مبدا تحولات کشوری درجریان باشد تا صدای این حماسه در جامعه علمی ماندگار شود و هم‌چنان‌که پیش‌بینی کردیم سر موعد مقرر در دوم بهمن با حضور همه پژوهشگران برگزار خواهد شد.

علویان ابراز امیدواری کرد، حماسه ششم بهمن آمل در مراکز علمی و دانشگاهی ماندگار شود و این برنامه را استمرار ببخشیم ودر سال‌های آینده با به‌کارگیری ظرفیت‌های استانی و شهرستانی و حمایت مسوولان به صورت بین‌المللی برگزار شود.

اخبار مرتبط

جشن میلاد باسعادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در دانشگاه مازندران برگزار شد

ایجاد مرکز رصد محرومیت‌های استان در دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران اقدام به تهیه لوازم‌التحریر برای نیازمندان کرد

0 نظر

ارسال نظر

capcha