رئیس کل دادگستری مازندران

اجرای حکم قلع‌وقمع ۲۴ واحد مسکونی غیرمجاز در کلارآباد

اجرای حکم قلع‌وقمع ۲۴ واحد مسکونی غیرمجاز در کلارآباد

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: به موجب احکام قطعی صادره، عملیات اجرای حکم قلع و قمع و تخریب ۲۴ واحد مسکونی کاملاً لوکس و مجلل که به صورت غیرمجاز در شهرک موسوم به پالم پلازا در بخش کلارآباد شهرستان عباس‌آباد ساخته شده، آغاز شد و تا اجرای کامل حکم طی روز‌های آتی ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اشخاصی که این زمین ۹ هکتاری را مورد استفاده قرار داده‌اند، صرفاً مجاز بودند در ۲۰ درصد آن احداث بنا کنند؛ ولی از این میزان تجاوز کرده و در بیشتر مساحت این مجموعه ساخت‌وساز غیرمجاز داشتند.
رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با شکایات مطروحه و طرح دعاوی، بسیاری از این پرونده‌ها از جمله پرونده مطرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، منتج به نتیجه شد که با اعتراض ذینفع و نهایتاً تایید حکم در دیوان عدالت اداری، مقرر شد بنا‌هایی که خارج از محدوده ۲۰ درصد و بصورت غیرمجاز ساخته شده‌اند، قلع و قمع و تخریب شده و زمین به حالت سابق بازگردد که امروز این حکم به مرحله اجرا درآمد.

اکبری تاکید کرد: هموطنان گرامی حتماً قبل از هرگونه خریداری ملک و عملیات ساخت‌وساز، استعلام‌های لازم را از مراجع مربوطه دریافت و ضوابط و مقررات ساخت‌وساز را به صورت دقیق رعایت کنند که در ادامه با خسارت هنگفت مواجه نشوند.

وی دقت در مورد اعطای مجوز و صدور پروانه توسط ادارات ذیربط را جهت پیشگیری از ایجاد ضرر و زیان برای مردم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دستگاه قضایی با افرادی که بدون رعایت مقررات و ضوابط اقدام به ساخت‌وسازغیرمجاز داشته باشند و همچنین دستگاه‌هایی که بدون رعایت مقررات با سوءاستفاده از موقعیت شغلی، عدم نظارت صحیح و روابط ناسالم اداری نسبت به صدور مجوز، خارج از مقررات صادر کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل

اولتیماتوم 2ماهه به دستگاه‌های اجرایی برای اجرای احکام قطعیت یافته

رسیدگی به پرونده‌هایمعوقه باید به عنوان اولویت کاری قرار گیرد

0 نظر

ارسال نظر

capcha