گامی دیگر در راستای جهانی شدن روستای کندلوس

گامی دیگر در راستای جهانی شدن روستای کندلوس

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران درباره آخرین وضعیت جهانی شدن روستای کندلوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: براساس آخرین ارتباطی که با مدیرکل گردشگری داخلی داشتیم، پرونده جهانی شدن روستای کندلوس تکمیل و برای سازمان جهانی جهانگردی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه یکی از مهم‌ترین مسائل نقش رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی برای معرفی روستای کندلوس است، افزود: یکی از اولویت‌های رسانه‌ها باید معرفی روستای کندلوس باشد تا برند روستا جهانی شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه موضوع دیگر توجه به موزه کندلوس است، اضافه کرد: بافت روستا و وجود خانه‌های قدیمی و کاه‌گلی از دیگر مسائل قابل توجه است که باعنوان گردشگری نوستالوژیک برای تجدید دیدار با گذشته‌ها ملحوظ نظر است.

حسنی ادامه داد: نمونه  بافت‌ها و خانه‌های قدیمی روستایی در مازندران کم داریم و یا حذف کردیم و شاید برخی ساختمان‌ها را ساختیم و ساختمان‌ها هم ما را ساختند.

وی تصریح کرد:  نقاطی که در روستاهای مختلف چون روستای کندوان وجود دارد که موجب آرامش خاطر و تجدید خاطرات ما بوده و با این سبک از زندگی قبلا زندگی کردیم ولی بنا به شرایط اجبار و الزامات زندگی فاصله گرفتیم و خوب است از نزدیک لمس کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: موضوع دیگر اصالت خودمان از طبیعت بوده که باید از نزدیک درک کنیم.

حسنی یادآور شد: طبیعت، صنایع دستی، بناهای تاریخی، گردشگری مذهبی و امامزادگان و گردشگری آبی و چشمه‌هایی که وجود دارد خاطرات بسیار زیبایی را از روستای کندلوس و آنچه که به آن تعلق داریم را در ذهن‌مان زنده می‌کند که باید قدر بدانیم.

اخبار مرتبط

پیام استاندار مازندران به مناسبت درگذشت استاد فرهود جلالی کندلوسی

0 نظر

ارسال نظر

capcha