پیام استاندار مازندران به مناسبت درگذشت استاد فرهود جلالی کندلوسی

پیام استاندار مازندران به مناسبت درگذشت استاد فرهود جلالی کندلوسی

احمد حسین زادگان، با صدور پیامی، درگذشت استاد فرهود جلالی کندلوسی، شاعر فولکلور مازنی، رهرو و از آیینه داران شعر، فرهنگ و سنت های آیینی البرزنشینان دیرسال را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری،متن کامل پیام تسلیت احمد حسین زادگان به شرح زیر است:

خبر درگذشت استاد فرهود جلالی کندلوسی، شاعر و از پاسداران فرهنگ و رسوم سنتی مازندران و مردم دیرسال البرز که در حین تمهید برگزاری جشن تیرماه سیزده شو، جان به جان آفرین تسلیم کرد، مایه اندوه و تاثر فراوان اینجانب شد.

زنده یاد جلالی را از دیرباز می شناسم و همواره خاطره تلاش ها و پایمردی های آن انسان عاشق فرهنگ و ادبیات مازنی را طی چند دهه شاهد بوده ام.

شاعران و انسان هایی که برای فروزان نگه داشتن ادبیات، آیین ها و فرهنگ بومی سامان و مردم خود همه زندگی خویش را عاشقانه در کف اخلاص می گذارند و در این راه ارزشمند، آثار فراوانی از خود بجای می گذارند که هریک نمونه یک اقدام موثر و مانا برای سرزمین مادری است، هرگز با سپری شدن زمان از یاد ها و خاطره ها نخواهند رفت و همواره در سایه شعله عشقی که یک عمر در قلب شان تنوره می کشید، زنده اند.

روانشاد جلالی، در زمره انسان هایی بود که از شعرهای متنوعش در قالب غزل و مثنوی و سپس سوق دادن آن ها به زبان تبری، مجموعه مینا و پلنگ و پارپیرار و ... و اهتمام سیری ناپذیر برای تاسیس انجمن فرهنگی، مؤسسه فرهنگی هنری پارپیرار، برگزاری همایش ها، جشن ها و جشنواره های مختلف برای فرهنگ و ادب و رسوم سنتی مازندران از جمله 26 نرزِ ما، جشنواره شعر و موسیقی مناطق تبری زبان، جشن سلام مازندرانی و نظایر آن، همه و همه، عمر در راه عشق و علاقه و دلدادگی های خویش سپری نمود.

اینجانب درگذشت زنده یاد فرهود جلالی کندلوسی، شاعر و فعال فرهنگی خطه مازندران را به همه دوستداران شعر، فرهنگ و ادب این سامان، اصحاب شعر و هنر استان، خانواده محترم و سوگوار ایشان، مردم هنردوست و فرهنگ پرور مازندران خاصه مردم چالوس و روستای کندلوس تسلیت می گویم و برای آن عزیز سفر کرده، از آستان خداوند سبحان، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسئلت دارم

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha