مشکلی در تامین آرد نانوایی‌های مازندران در ماه رمضان وجود ندارد

مشکلی در تامین آرد نانوایی‌های مازندران در ماه رمضان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباسعلی وفائی‌نژاد اظهار کرد: تیم‌های نظارتی استانی متشکل از فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی، صمت، اداره‌کل غله، شبکه بهداشت و اتحادیه خبازان در بازدیدها به منظور سهولت دسترسی شهروندان روزه‌دار و مسافرین استان به نان به عملکرد انبارهای آرد، نحوه آردرسانی به نانوایی‌ها و عملکرد واحدهای خبازی نظارت کردند.

وی افزود: در این بازدیدها که با رویکرد نظارت بر نحوه توزیع آرد، مصرف سهمیه آرد فوق العاده نوروزی و اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان مازندران آغاز شد، مواردی نظیر نحوه توزیع آرد به واحدهای خبازی، نصب بنر کشیک نوروزی جهت معرفی به شهروندان و مسافرین، انجام تراکنش‌های متعارف در پخت و عرضه نان، رعایت ساعت پخت نان ابلاغ شده به واحد خبازی، برخورد با تعطیلات خودسرانه، رعایت بهداشت فردی و محیط، وضعیت وزن چانه و... مورد ارزیابی قرار گرفت که ۸۱۷ مورد تخلف ثبت و پرونده خبازی‌های متخلف جهت برخورد قانونی به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تصریح کرد: طی بازدیدهای به عمل آمده ۶۱ واحد خبازی به دلیل تخلف تعطیلی غیرمجاز، ۱۳۸ واحد به دلیل کسری وزن چانه، ۶۲ واحد به دلیل عدم رعایت بهداشت و ۵۰۵ واحد به دلیل عدم حضور متصدی شناسایی و مراتب جهت برخورد قانونی به دستگاه های ذیصلاح ارجاع شده است.

وفائی‌نژاد با اشاره به آردرسانی مطلوب به خبازی‌های استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همانطور که در ایام نوروز نان مسافرین استان بدون هیچ مشکلی تامین شد، با رعایت ساعت کار ابلاغی توسط نانوایان استان هیچ مشکلی برای تامین نان مورد نیاز شهروندان روزه دار در ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه عملکرد هر واحد خبازی از طریق سامانه هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی پایش می‌شود، گفت: در صورت بروز هر گونه مغایرت در عملکرد و عدم رعایت ضوابط ابلاغی و انجام تراکنش‌های غیرمتعارف در تولید و عرضه نان، سامانه به صورت خودکار سهمیه آن واحد را تعدیل خواهد کرد.

وفائی‌نژاد همچنین به نانوایان تاکید کرد: جهت برخورداری از ۳۰ درصد کارمزد روزانه پخت نان و ۱۰ درصد افزایش سهمیه آرد در پایان هر دوره دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تولید و عرضه نان را رعایت کرده و در صورت بروز مشکل و یا به منظور آموزش در نحوه عملکرد دستگاه کارتخوان هوشمند بانک سپه، با شماره پشتیبان ۰۲۱۲۳۷۶۲۳۷۶ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

بازدید معاون اداری و مالی غله مازندران از نانوایی های رامسر

۶۲ درصد نانوایی‌های مازندران مجهز به دوگانه سوز

۱۰۰۰ نانوایی متخلف در مازندران شناسایی شدند

0 نظر

ارسال نظر

capcha