نظارت ویژه بر بازار اقلام پُرمصرف شب یلدا تشدید شد

نظارت ویژه بر بازار اقلام پُرمصرف شب یلدا تشدید شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا و افزایش تقاضای برخی از کالاها، طرح نظارتی ویژه شب یلدا به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و برخورد با سوءاستفاده‌های احتمالی آغاز شده است.

سید مسیب موسوی افزود: ۱۲۰ بازرس در قالب ۶۰ گروه در این طرح فعال شده اند و بر قیمت کالا‌های پرمصرف مانند آجیل و خشکبار، شیرینی جات، میوه و تره بار و رعایت ضریب سود مصوب نظارت می‌کنند.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: بازرسان علاوه بر کنترل قیمت و سود مصوب، نصب برچسب قیمت کالا، صدور فاکتور خرید و ارائه کالا با قیمت مطلوب را نیز نظارت خواهند کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: مقرر شده است بازرسان علاوه بر شیفت صبح در شیفت عصرگاهی نیز در بازار حضور داشته باشند

موسوی از مردم خواست تخلفات اقتصادی و صنفی مانند گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ به ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع دهند.

ایرانیان هر ساله شب اول دی ماه که به شب یلدا معروف است و آغاز زمستان و فصل سرما محسوب می‌شود با دورهمی و جمع شدن در منزل بزرگتر‌ها تا پاسی از شب، این مراسم را جشن می‌گیرند.

اخبار مرتبط

توزیع ۴۰۰ سبد کمک مومنانه شب یلدایی در بابلسر

پیام تبریک رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل بمناسبت فرارسیدن شب یلدا

برگزاری برنامه فرهنگی و آیینی سنتی چله شو (شب یلدا) در شهرستان نور

0 نظر

ارسال نظر

capcha