هوای مازندران با افزایش ابر و مواج شدن دریا پیش‌بینی شده است

هوای مازندران با افزایش ابر و مواج شدن دریا پیش‌بینی شده است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران در روز دوشنبه ۲۸ آذر صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما بوده و از دوشنبه شب به‌تدریج با افزایش ابر همراه است.

 احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، از هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی خبر داد و اظهار کرد: وزش باد نسبتا شدید شمالی، مواج شدن دریا با بیشینه باد ۱۴متر برثانیه در نزدیک ساحل با ارتفاع موج ۴و نیم متر از پیامدهای پیش‌بینی شده است.

وی گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران در روز دوشنبه ۲۸ آذر صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما بوده و از دوشنبه شب به‌تدریج با افزایش ابر همراه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، افزود: در روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ماه جاری وضعیت ابری همراه با کاهش دما به‌تدریج از سمت غرب استان با بارندگی (در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف) و وزش باد خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: در روز چهارشنبه هفته جاری آسمان استان، ابری همراه با بارندگی در( ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف) از بعدازظهر با کاهش ناپایداری و ابر همراه خواهد بود.

اسدی افزود: در روز پنج‏شنبه اول دی ماه وضعیت جوی استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما بوده و روزهای جمعه و شنبه دوم و سوم دی ماه، صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

 معاون ‌توسعه و ‌پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در توصیه‌ای به باغداران، گفت: طی ۱۰ روز آینده در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران سرمازدگی و یخبندان پیش‌بینی نمی‌شود.

اخبار مرتبط

وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور

امواج 5 متری در راه خزر

خزر از امشب مواج می شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha