زنجیره صنایع تبدیلی در مازندران دچار ضعف است

زنجیره صنایع تبدیلی در مازندران دچار ضعف است

حسن عنایتی در گفتگو با حبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: استان در ۱۴ محصول کشاورزی در کشور رتبه های برتر را دارد و علاوه براین در ۲۰ محصول نیز رتبه دوم را دارا هستیم.

وی تامین و امنیت غذایی را مقوله مهم بیان کرد و گفت: مازندران بخشی از محصولات غذایی کشور شامل مرغ، برنج، مرکبات وغیره را تامین می کند و در تثبیت بازار محصولات نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان این که مازندران در حوزه اقتصادی نقش فعالی دارد به وابستگی اقتصاد به بخش کشاورزی استان اشاره و اضافه کرد: در حوزه برنج امسال ضریب تبدیل در استان مطلوب بود و قریب به یک میلیون تن برنج تولید شده است.

عنایتی تلاش کشاورزان را سبب ارتقای اقتصادی کشور و استان بیان کرد و گفت: یکی از ضعف های عمده استان این است که در زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی و باغات دچار ضعف هستیم.

وی با اشاره به آغاز ساخت اولین صنایع تبدیلی در حوزه محصولات باغی در میاندرود گفت: وقتی محصولات فراروی شود ارزش افزوده ارتقاء می یابد و منجر به کاهش ضایعات خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کشاورزی اقتصادی را به صرفه دانست و گفت: مازندران در حوزه کشاورزی و باغی ظرفیت خوبی دارد.

اخبار مرتبط

اورست به‌عنوان‌ روستای صنایع‌دستی ثبت ملی می‌شود

نیمی از واحدهای صنایع غذایی و دارویی مازندران غیرفعال هستند

چوب و کاغذ مازندران با مشکل نقدینگی روبرو است

0 نظر

ارسال نظر

capcha