قدردانی استاندار از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت نامگذاری روز ملی مازندران

قدردانی استاندار از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت نامگذاری روز ملی مازندران

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در حاشیه برگزاری همایش گرامی داشت هفته مازندران در روستای صالحان بخش کجور نوشهر، لوح سپاس را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا کرد.

وی در این لوح سپاس خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: مردم دیار علویان در سه مقطع باستانی، مازندران هجری شمسی، مازندران هجری قمری و مازندران باستانی نقش خویش را در انسجام بخشی و پیشاهنگی تمدن اسلامی ایفا کردند. 
استاندار مازندران تصریح کرد : لشکر صف شکن ۲۵ کربلا و تقدیم هزاران شهید دوران هشت سال دفاع مقدس و جوانان این دیار لاله گون در مقابل آدم خواران داعش دین خود را به ایران عزیز ادا نموده است. 

وی خاطرنشان کرد : این جانب به نمایندگی از مردم دیار علویان با تاریخی مشعشع لازم دانسته از حضرتعالی وزیر انقلابی، بصیر و فرهنگ دوست دولت مردمی سیزدهم به واسطه تلاش های بی دریغ و مساعی ارزشمندتان در ثبت روز ملی مازندران در تقویم رسمی کشور تقدیر نموده و اعلام نمایم که تلاش های بی شائبه در این مهم در پیشگاه خداوند متعال فراموش نخواهد شد. 
وی گفت : مردم دیار لاله گون و لاله خیز مازندران قدردان زحمات شما(وزیر) خواهند بود.

روز ۱۴ آبان که با پیگیری‌های فرهنگ‌دوستان استان امسال در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد، فرصتی ارزشمند برای حفظ ارزش‌ها و شناساندن زبان، لباس، آداب و رسوم دیار علویان به هموطنان با گفتمان‌سازی و برگزاری آیین‌های متنوع است.

مازندران یا همان تبرستان از دیرباز بنام دیار علویان نامیده شده چرا که این منطقه عشق و علاقه خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ثابت کرده و بیش از یک هزار و ۱۷۰ سال محبت به این خاندان در وجود مردمان غیورش نقش بسته است.

۱۴ آبان روز مازندران یادآور حضور علویون در این دیار سبز است و مردمان این منطقه در سال ۲۵۰هجری قمری اولین حکومت شیعی جهان را تشکیل دادند. این قوم در روز خجسته عید سعید فطر ۲۵۰ هجری قمری در مسجد جامع کجور نماز عید را به امامت حسن بن زید علوی برگزار کردند و با برپایی این نماز سنگ بنای نخستین حکومت شیعی در جهان را بنیان نهادند.

در همایش یادشده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسوولان و مدیران استانی و شهرستان شرکت داشتند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha