داشتن ضابطه و مقررات در فضای مجازی، حقیقتی انکارناپذیر است

داشتن ضابطه و مقررات در فضای مجازی، حقیقتی انکارناپذیر است

غلام‌رضا شریعتی درباره سامان‌بخشی به وضعیت انتشار اخبارکذب در رسانه‌ها و فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران، اظهار کرد: انتشار اخبار کذب علیه افراد، نهادهای رسمی و غیردولتی و دیگر مراجع اگر در فضای حقیقی باشد فرد تعزیر شده و با وی برخورد می‌شود همین روند در فضای مجازی هم باید باشد.

وی با اشاره به اهمیت بالای فضای مجازی در دنیای امروز، گفت: امروز واقعیت فضای عرصه زندگی ما در دو بخش عرصه مجازی و حقیقی تقسیم شده است و باید بگوییم اهمیت فضای مجازی اگر مهم‌تر از فضای حقیقی نباشد کم‌اهمیت‌تر از آن هم نخواهد بود.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همان‌گونه که برای عرصه واقعی زندگی خود قانون داریم در فضای مجازی هم ایجاد ضابطه و مقررات جز مسائل حیاتی است و همه از داشتن مقررات منتفع خواهند شد.

شریعتی با اعلام اینکه داشتن ضابطه و مقررات در فضای مجازی حقیقتی انکارناپذیر است، تصریح کرد: حتما مجازات خاصی باید انتشار اخبار کذب و آثار سوء آن در جامعه در نظر گرفته شود تا آرامش جامعه به هم نخورد و همه در بستر قانونی فعالیت کنند.

وی در پایان گفت: همانند همه کشورهای دنیا، فضای حقیقی، فضای مجازی هم باید ضابطه‌مند باشد در این زمینه آرامش جامعه رقم خواهد خورد.

اخبار مرتبط

فضای مجازی؛ اهرمی نو در کنترل ناهنجاری های تبلیغات انتخاباتی

تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی با محوریت انتخابات

فرمانداران تبلیغات زودهنگام داوطلبان در فضای مجازی را رصد کنند

0 نظر

ارسال نظر

capcha