برنامه‌های فوری برای برگشت بازماندگان از تحصیل در مازندران

برنامه‌های فوری برای برگشت بازماندگان از تحصیل در مازندران

حسن تقی‌پور معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران امروز درباره اقدامات مربوط به شناسایی و حمایت از بازماندگان تحصیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: شناسایی و حمایت از بازماندگان تحصیل شاخص ملی و جهانی است که سال‌های سال است در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه ساله اقدامات و پیگیری‌های لازم در بحث شناسایی و جذب و نگهداشت محصلان انجام می‌شود، افزود: در حوزه نگهداشت و جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل  براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزشی اقدامات لازم در حال انجام است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، اضافه کرد: جهت‌گیری و رویکرد این قرارگاه توجه به مناطق حاشیه‌نشین است و یکی از موضوعات اساسی بحث بازماندگان از تحصیل است.

تقی‌پور تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده در گروه سنی۶ تا ۱۱ سال ۲ هزار و ۱۱۶ نفر و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال حدود ۱۴هزار نفر را شامل می‌شود که تعدادی از این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

وی درباره دلایل بازماندگان از تحصیل این افراد، بیان کرد: مسائل متفاوتی از جمله کودکان استثنایی، مهاجرت از داخل و خارج کشور، کوچ‌نشینی عشایر، مشکلات اقتصادی، بیماری، اشتغال به کار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، دوری مدرسه، ازدواج، فوت و سایر بوده است.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با اشاره به تاثیر بالای کرونا بر بازماندگی از تحصیل، یادآور شد: کرونا باعث افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل شد که در این زمینه اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفت.

تقی‌پور با اعلام اینکه از تابستان امسال برنامه‌های مختلفی برای تحصیل بازماندگان در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: همچنین مجمع خیران بازماندگان تحصیل را نیز راه‌اندازی کردیم که علاوه بر اعتبارات ملی یکی از حوزه‌های پشتیبان در این زمینه خواهد بود.

وی در پایان گفت: برنامه عملیاتی درحوزه تحصیل بازماندگان را تدوین و به وزارت‌خانه ابلاغ کردیم که اسامی این افراد به تفکیک مناطق مشخص بوده و بحث نگهداشت و آموزش این افراد نیز به صورت فوری درحال پیگیری است.

اخبار مرتبط

هدف از طرح "آبا" افزایش نرخ پوشش تحصیلی است

آغاز سال تحصیلی جدید در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha