آغاز سال تحصیلی جدید در مازندران

 آغاز سال تحصیلی جدید در مازندران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در مراسم نمادین آغاز بازگشایی مدارس در سیمرغ گفت: در سال تحصیلی جدید ۵۶۰ هزار دانش آموز مازندرانی در بیش از ۳۹۰۰ مدرسه تحصیل خواهند کرد.

سعدی پور با توجه به الویت آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید آموزشی گفت: به همین منظور آموزش‌های تلفیقی متشکل از آموزش در روز‌های زوج و فرد، آموزش چرخشی و گروه بندی دانش آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برنامه ریزی شده است.

او با بیان اینکه در آموزش حضوری ساعات آموزش و تفریح دانش آموزان پلکانی تعریف شده است افزود: به منظور جلوگیری از تراکم دانش آموزان در مدارس، حداکثر زمان آموزش در کلاس‌ها فقط ۳۵ دقیقه و ساعت‌های حضور در کلاس و تفریح هم برای هر کلاس متفاوت است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: زمان آموزش‌های فضای مجازی در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان پایه‌های ابتدایی نیز در نوبت بعداز ظهر‌ها برنامه ریزی شده و بر این اساس دانش آموزان دوره اول ابتدایی یعنی پایه‌های یکم، دوم و سوم ابتدایی از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۴۵ دقیقه با مدیریت خانواده هایشان و حضور در فضای مجازی آموزش می بینند.

سعدی پور افزود: ساعت آموزش دانش آموزان پایه دوم متوسطه نیز در شبکه آموزشی شاد ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ دقیقه و در مقاطع متوسطه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۰:۱۵ و متوسطه دوم ۱۰:۱۵ تا ۱۲:۳۰ اعلام شده است.

او با بیان اینکه در ۵۲۳ مدرسه استان که کمتر از ۵۰ دانش آموز دارند کلاس‌ها حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود افزود: بوفه‌های تمامی مدارس تعطیل است و تصمیم گیری برای استفاده از سرویس مدارس نیز به خود خانواده‌ها واگذار شده است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha