بابلسر و فریدونکنار مستعد وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

بابلسر و فریدونکنار مستعد وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد حسن گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بابلسر، گفت:تراکم بالای آب بندان‌ها و وجود تالاب‌های آبگیر بعنوان زیستگاه پرندگان مهاجر در کنار پرورش غیرمجاز انواع ماکیان در شالیزار‌ها بدون رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی، دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار را به مناطقی با ریسک بالا برای احتمال وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تبدیل کرده است.

او گفت:برای حفظ صنعت طیور، تداوم اشتغال پایدار در این زمینه و برای تامین سلامت و بهداشت عمومی باید تدابیر امنیتی لازم را برای جلوگیری از بروز و انتشار این بیماری اتخاذ کنیم.

گلپایگانی با اشاره به اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان و فعالیت‌های پیشگیرانه دامپزشکی برای جلوگیری از بروز و انتشار این بیماری مشترک ویروسی، خواستار همکاری تمامی ادارات عضو ستاد درخصوص مقابله با این بیماری شد.

اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر نیز درخصوص اهمیت پیشگیری و لزوم افزایش همکاری‌های بین‌بخشی برای آمادگی در برابر هرگونه بروز احتمالی آن تاکید کرد.

آقاجانی رییس دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، اعلام تلفات مشکوک و نامتعارف طیور بومی و پرندگان مهاجر به دامپزشکی، همکاری دهیاران و محیط بانان محیط زیست و برخورد قاطع با پرورش دهندگان غیرمجاز اردک در شالیزار‌ها و فروشندگان طیور دوره گرد را خواستار شد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha