حل معضل زباله جویبار با راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز ساری

حل معضل زباله جویبار با راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز ساری

معضل زباله و دفع بهداشتی آن که تمام شهرهای شمالی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در برخی شهرهای مازندران به دلیل نبود فضای مناسب برای دفع و دپوی زباله‌ها مشکلات حادتری را ایجاد کرده است. یکی از این شهرها جویبار است که قرار داشتن سایت دپوی زباله آن در نزدیکی شهر و همسایگی زمین‌های کشاورزی سال‌هاست انتقداهای شهروندان و حتی مسئولان را در پی دارد، اما این انتقادها هنوز منجر به حل معضل زباله جویبار نشده است.

سایت دپوی زباله جویبار در حال حاضر در فاصله دو کیلومتری این شهر قرار دارد و با توجه به قرار داشتن در کنار شالیزارهای جویبار، بر بخشی از کشاورزی جویبار نیز تاثیر منفی می‌گذارد. معمولا با گرم شدن هوا نیز بوی بد این سایت زباله تا کیلومترها دورتر احساس می‌شود.

نکته قابل توجه درباره معضل پسماند در جویبار، نقش این شهر در صنعت بازیافت و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تفکیک زباله برای عرضه به واحدهای بازیافت است. بسیاری از شهروندان جویبار این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا شهری مانند جویبار که پیشینه و ظرفیت کافی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با بازیافت زباله را دارد هنوز نتوانسته معضل پسماند را برطرف کند؟

اخبار مرتبط

خبر خوب| پیشرفت مطلوب کارخانه زباله‌سوز ساری

دلیر» روستای بدون زباله/ مدیریت پسماند به دست اهالی روستا

پاکسازی طبیعت هفت‌چشمه البرز از زباله

0 نظر

ارسال نظر

capcha