مبارزه با عوامل خسارتزا در 63 هزار هکتار مزارع گندم مازندران

مبارزه با عوامل خسارتزا در 63 هزار هکتار مزارع گندم مازندران

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران ، سال گذشته 63 هزار هکتار مبارزه گندم داشتیم و امسال بیشتر از سال گذشته مبارزه با انواع بیماری‌ها در کشت گندم و کلزا خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری،عبدالرحمن زاغی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و 200 هکتار مبارزه با بیماری گندم در استان انجام شد، گفت: کاهش بارندگی سبب شد شاهد بیماری‌های کمتری در مزارع گندم باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهترین زمان برای لکه‌بری گندم است و در شهرستان‌هایی که کشت گندم، جو و کلزا بیشتری انجام می‌شود اطلاعات کافی در اختیار کشاورزان گذاشته شود تا نسبت به مبارزه لکه‌بری گندم و فوزاریوم خوشه اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: سال گذشته 63 هزار هکتار مبارزه گندم داشتیم و امسال بیشتر از سال گذشته مبارزه با انواع بیماری‌ها در کشت گندم و کلزا خواهیم داشت.

زاغی درباره مهار مگس میوه در باغات گفت: بهترین راهکار، برداشت میوه‌های باقیمانده به ویژه نارنج بر روی درخت است که عدم برداشت میوه‌های باقیمانده روی درخت به عنوان کانون بیماری خواهد بود و به سمت میوه‌های پیش‌رس هلو و شلیل سوق پیدا می کند.

وی اظهار کرد: هر ساله از اردیهشت ماه مبارزه با ملخ در مزارع آغاز می‌شود که نیاز به دو تن حشره‌کش است که باید اعتبارات مطلوبی برای خرید آن در اختیار قرار گیرد.

زاغی تصریح کرد: تا پایان اسفندماه سال گذشته، مبارزه شیمیایی با بیماری ها و علف های هرز در 28 هزار و 383 هکتار مزارع گندم استان مازندران انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مبارزه با علف های هرز در 27 هزار و 730 هکتار مزارع گندم مازندران انجام شد، افزود: مبارزه با علف های هرز پهن برگ در 9 هزار و 856 هکتار، کشیده برگ در 12 هزار و 752 هکتار و توام در 5 هزار و 122 هکتار مزارع گندم مازندران با بکارگیری سموم گرانستار، توفوردی، تاپیک، آکسیال، اتللو، آتلانتیس، تیفیس و ویکیلیس صورت گرفت.

وی با اشاره به مبارزه شیمیایی با بیماری ها در 653 هکتار مزارع گندم مازندران، گفت: مبارزه با بیماری های سفیدک سطحی در 375 هکتار، سپتوریوز برگی در 240 هکتار و توام (سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی) در 38 هکتار از مزاع گندم مازندران انجام شد.

اخبار مرتبط

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل

حضور مردم قائمشهر برای تشکیل زنجیره انسانی در سواحل / بسیج ناوگان اتوبوسرانی شهرداری جهت اعزام کاروانها

0 نظر

ارسال نظر

capcha