مبارزه علمی با مواد مخدر سیاست راهبردی و اثربخش است

مبارزه علمی با مواد مخدر سیاست راهبردی و اثربخش است

حمد مظفری ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی از حمایت ۷۰ میلیون ریالی پایان نامه‌های دانشجویی دوره دکترا حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مظفری با اشاره به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و توسعه‌ای در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها گفت: پیشگیری و درمان اعتیاد با تکیه بر دانش روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی در این حوزه از انتظارات جدی مقام معظم رهبری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با ابراز خرسندی از فعالیت مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی با مجوز وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در استان مازندران تصریح کرد: توجه به عوامل تهدید کننده و مستعد کننده اعتیاد می‌تواند در این مرکز به صورت علمی و تخصصی بررسی و اطلاعات آن برای ارتقا دانش اعتیاد در اختیار جامعه و مراکز اجتماعی و پژوهشی قرار گیرد.

مظفری تصریح کرد: بر اساس یافته‌های پژوهشی قریب ۲۰۰ متغیر در اعتیاد افراد به عنوان زمینه‌های سو مصرف مواد مخدر شناسایی شده است و در این راستا نگرش، فکر و سلامت روان افراد هم نقش مهمی در گرایش افراد به سوی مواد مخدر و روانگردان‌ها دارد.

مظفری همچنین از افزایش مبلغ حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

در این نشست نیک پور رئیس مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی با تشکر از اقدامات بسیار خوب علمی و پژوهشی در ستاد مبارزه با مواد مخدر از همکاری همه جانبه مرکز فارابی برای کمک به توسعه علم و دانش اعتیاد خبر داد و گفت: این مرکز پژوهشی با بهره گیری از ظرفیت بسیار بالای چهره‌های علمی و دانشگاهی آمادگی خود را برای هر گونه فعالیت اثربخش و تأثیر گذار در زمینه کاهش آسیب‌های مواد مخدر و روانگردان ها اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط

فوت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در جهان براثر سوءمصرف موادمخدر

افزایش ۸۰ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط کلانتری‌های مازندران

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha