سه بازی سه برد؛ نساجیِ الهامی در مدار موفقیت

سه بازی سه برد؛ نساجیِ الهامی در مدار موفقیت

تیم فوتبال نساجی مازندران که پس از یکصد روز ناکامی در پاییز و زمستان سال گذشته با روی کار آمدن « ساکت الهامی » در این تیم موفق به کسب برد شده بود و طی دو بازی پیاپی توانست سایپا را شکست دهد و سال را با دو برد پیاپی مقابل سایپا تمام کند، عصر دیروز –شنبه ۱۴ فروردین- در نخستین بازی سال ۱۴۰۰ نیز موفق شد نفت مسجدسلیمان را در زمین حریف با نتیجه ۲-۰ شکست دهد تا همچنان در مسیر موفقیت و فرار از سقوط به لیگ آزادگان گام بردارد.

روی کار آمدن الهامی در نساجی با بازی خانگی این تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل سایپا همراه شد که نساجی با درخشش دروازه‌بان جوان مشهدی خود توانست در ضربات پنالتی مهمان تهرانی خود را شکست دهد. یک هفته بعد نیز نساجی در هفته هجدهم لیگ برتر موفق شد سایپا را در قائمشهر با تک گل دقیقه ۸۶ محمود قائدرحمتی شکست دهد تا دومین برد پیاپی نساجی با ساکت الهامی در دومین حضور او روی نیمکت این تیم شمالی ثبت شود. نساجی با انگیزه و انرژی مضاعفی که از دو برد پایان سالی خود کسب کرده بود توانست در مسجدسلیمان نیز عملکردی کاملا موفق داشته باشد و با ارائه بازی مالکانه، برای دومین بار در این فصل نفت مسجدسلیمان را شکست دهد.

برتری آماری در زمین حریف

نگاهی به عملکرد نساجی در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان نشان می‌دهد که این تیم تا حد زیادی به ثبات تیمی و شرایط ایده‌آل خود نزدیک شده و از وضعیت بحرانی فاصله گرفته است. نساجی نه تنها در نتیجه که با دو گل فرزاد زامهران و رضا دهقانی در دقایق ۵۵ و ۸۵ به سود این تیم تمام شد برنده دیدار بود، بلکه در طول بازی نیز مدیریت میدان را در اختیار داشت و توانست حریف را در زمین خودش تحت فشار قرار دهد.

مالکیت ۶۰ درصدی توپ در طول بازی یکی از معیارهای اثبات عملکرد موفق نساجی در این دیدار است. علاوه بر این نکته، بازیکنان نساجی در ۵۴ درصد نبردهای بازی موفق‌ بودند. بخش مهمی از موفقیت نساجی در مدیریت زمین مقابل نفت مسجدسلیمان ناشی از تسلط بازیکنان این تیم بر توپ و پاس‌های پرتعدادی است که بین شاگردان الهامی رد و بدل شد. بازیکنان نساجی در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان ۵۷۹ بار به هم پاس دادند که ۸۲ درصد این پاس‌ها سالم بود و به مقصد مد نظرشان رسید. این در حالی است که شاگردان یزدی در تیم میزبان ۳۱۶ پاس ثبت کردند و دقت پاس آن‌ها نیز ۶۷ درصد بود.

 اما آمار دیگری که برتری نساجی در زمین را نشان می‌دهد میل به گلزنی بازیکنان این تیم و تعداد موقعیت‌های ایجاد شده روی دروازه نفت مسجدسلیمان است. امید گل نساجی در این مسابقه ۶۸ صدم بود و برای نفت مسجدسلیمان فقط ۱۴ صدم امید گلزنی ثبت شد. شاگردان ساکت الهامی در بازی هفته نوزدهم ۱۷ شوت به سمت دروازه نفت مسجدسلیمان روانه کردند که چهار شوت در چارچوب بود. این آمار در مقابل پنج شوت کلی نفتی‌ها و یک شوت در چارچوب آن‌ها برتری قاطعانه نساجی در حملات را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha