بزرگداشت آیت‌الله نظری در ساری برگزار شد

بزرگداشت آیت‌الله نظری در ساری برگزار شد

حجت‌الاسلام حسینی‌کارنامی عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه، مازندران و دیار طبرستان را مهد عالمان و فرهیختگان دینی معرفی کرد و گفت: با بررسی منابع مختلف بیش از هزار عالم برجسته در ادوار مختلف تاریخی در مازندران ظهور و بروز کرده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه گفت: این عالم پارسا و مجاهد، علم، زهد، تقوا، عرفان و اخلاقی واقعی را در هم آمیخت و به شخصیتی ماندگار تبدیل شد.

 مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه علما و بزرگان دینی جزء برجستگی‌های مازندران است که باید بیشتر معرفی شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم باید خود را به سلاح علم مسلح کنیم و قلم، بیان و فکر ما باید با علم همراه باشد.

حسینی‌کارنامی در ادامه سخنان خود به چند ویژگی آیت‌الله نظری اشاره و با بیان اینکه علم و دانش بالای حوزوی را نخستین شاخصه این عالم پارسا عنوان کرد و گفت: این فقیه وارسته، شخصیت‌های بزرگی را در مکتب خود تربیت و پرورش داد و به جامعه اسلامی روانه کرد.

 استاد حوزه علمیه مازندران زهد و تقوا را دومین ویژگی مهم و برجسته آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه عنوان کرد و افزود: علم و دانش وقتی با تقوا عجین شود اثرگذاری آن در جامعه بسیار بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه زندگی بسیار ساده‌ای داشت، ادامه داد: امروز نیز طلاب و روحانیان اصیل باید این سبک زندگی را مورد توجه خود قرار دهند.

وی مواسات و همدلی را سومین ویژگی آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه برشمرد و گفت: این عالم پارسا همه عمر خود را در میان مردم و با مردم بود و همین مسأله موجب محبوبیت ایشان در میان مردم شد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خطبه‌های آتشین آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه در دوران خفقان طاغوت اشاره کرد و افزود: ایشان در مسجد جامع ساری در سال 32 در دفاع از مردم کشاورز و فقیر با قدرت از حکام وقت انتقاد می‌کرد و از کسی واهمه‌ای نداشت.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه از پیشگامان نهضت انقلاب در مازندران بود، ادامه داد: این عالم مجاهد، انقلابی پس از انقلاب نبود بلکه دارای سوابق روشن انقلابی در دوران مبارزات نهضت هستند.

وی در ادامه سخنان خود اصالت خانوادگی و شرافت را چهارمین ویژگی آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه برشمرد و گفت: این عالم وارسته پدر معنوی استان بود که باید یاد و خاطره ایشان همواره زنده بماند.

 نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نفوذ معنوی آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه در جامعه اشاره کرد و افزود: این عالم پارسا همه عمر برای خدا کار کرد و هیچ گاه در مسیری غیر از این گام برنداشت.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش پایانی سخنان خود به ولایت‌مداری آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه اشاره کرد و گفت: پیام دقیق و مهم مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت این عالم مجاهد و پارسا، خود گویای جایگاه انقلابی این شخصیت برجسته استان است.

اخبار مرتبط

فعالیت‌های سیاسی در شهرداری ساری متوقف می‌شود

یک حلقه مار غیرسمی در یک منزل مسکونی ساری زنده گیری شد

افتتاح خانه هلال و مدیریت بحران در منطقه دودانگه ساری

0 نظر

ارسال نظر

capcha