نماز جمعه این هفته در ساری برگزار نمی‌شود

نماز جمعه این هفته در ساری برگزار نمی‌شود

وی با بیان اینکه این ۱۵ شهرستان در مناطق مختلف استان محسوب می شوند، گفت: متاسفانه در میان این مناطق شهرهای کم جمعیت نیز دیده می شود.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران از شهرستان‌های سیمرغ، عباس آباد، قائم شهر، محمود آباد، نوشهر ، گلوگاه، ساری، آمل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر و سوادکوه به عنوان شهرستان هایی نام برد که فردا نماز جمعه در آنجا برگزار نمی شود.

وی ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در شهرستان های یاد شده را تداوم شرایط قرمز کرونایی دانست و افزود: در حال حاضر سلامتی مردم اولویت اصلی همه باید باشد. 

وی به وضعیت برگزاری نماز جمعه در باقی شهرستان های مازندران اشاره کرد ادامه داد : نماز جمعه در باقی شهرستان و مناطق استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتظاری بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و موازین فاصله گذاری اجتماعی برای برپایی نماز جمعه تاکید کرد و گفت : استفاده از دستکش ، ماسک و به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی  از جمله این موارد است .

وی همچنین رعایت فاصله بیش از یک متر میان نمازگزاران را نیز ضروری عنوان کرد و افزود : در تمامی اماکن برپایی نماز جمعه مسئولانی جهت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی مستقر خواهند شد.

مدیر شورای سیاستگذاری نماز جمعه مازندران شهروندان استان را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراخواند و گفت : برای مقابله با ویروس کرونا و ریشه کنی این بیماری هیچ راهی غیر از رعایت دستورالعمل های اعلامی بهداشتی وجود ندارد و رعایت نکردن این موارد هم به برگشت شدیدتر بیماری منجر خواهد شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند. روند شیوع این بیماری از نیمه دوم تیر ماه جاری در مازندران تشدید شد. آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان هایاستان در اواخر ماه خرداد و اوایل ماه تیر به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده بود.

اخبار مرتبط

فعالیت‌های سیاسی در شهرداری ساری متوقف می‌شود

یک حلقه مار غیرسمی در یک منزل مسکونی ساری زنده گیری شد

افتتاح خانه هلال و مدیریت بحران در منطقه دودانگه ساری

0 نظر

ارسال نظر

capcha