تولید بیش از ۴۱۰ تن عسل در شهرستان سوادکوه

تولید بیش از ۴۱۰ تن عسل در شهرستان سوادکوه

حمیدرضا شهابیان افزود : امسال ۳۴ هزار و ۴۶۴ کلنی زنبور عسل در روستا‌ها و مراتع ییلاقی سوادکوه استقرار یافتند و از این مراتع و کلونی‌ها ۴۱۳ تن عسل تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز و خنک شدن هوا ، کلنی‌های زنبور به مناطق گرم‌تر منتقل شده اند افزود : به منظور بهره برداری بهینه و اصولی از ظرفیت عرصه‌های مرتعی و روستایی، قبل از استقرار کلنی ها، عملیات ساماندهی زنبورداران با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی اجرا شد.
وی ادامه داد: در عملیات ساماندهی ، کلنی‌ها مورد بازدید قرار گرفتند و هر سامان عرفی بر اساس وضعیت پوشش گیاهی، تراکم گیاهان گل دار و شهددار، وضعیت منابع آبی و راه‌های دسترسی برای استقرار کلنی‌ها در نظر گرفته شد.
شهابیان مراتع و روستا‌های شهرستان را از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد دانست و عنوان داشت: مراتع و روستا‌های سوادکوه دارای ارزش‌های زیست محیطی و اقتصادی فراوانی است که حفظ آن از اهمیت زیادی برخوردار است که تحقق بخشیدن به این امر مهم حمایت همه جانبه مسوولان و دست اندکاران را می‌طلبد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه خاطر نشان کرد: با توجه به تنوع گیاهی و شرایط اقلیمی، این منطقه قطب مهمی برای پرورش زنبور و تولید عسل به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

برداشت نوبرانه گیلاس در باغات سوادکوه آغاز شد

فعالیت 39 هزار کلنی زنبور عسل در سوادکوه/ تولید 156 تن عسل

کاشت و حفاظت از 620 اصله نهال در سوادکوه

0 نظر

ارسال نظر

capcha