برگزاری سومین دوره اشکواره حسینی در آمل

برگزاری سومین دوره اشکواره حسینی در آمل

او افزود: آثار علاقمندان زیادی تاکنون از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این اشکواره در شهرستان آمل ارسال شده که نشان از فرا استانی شدن این اشکواره دارد.

جوادی گفت: در دوره نخست این اشکواره حدود ۵ هزار اثر از ۳ هزار هنرمند به دبیرخانه این اشکواره در آمل ارسال شده بود و در دوره دوم نیز شمار آثار دریافتی حدود ۸ هزار اثر از حدود ۵ هزار نفر شرکت کننده بود.

او با بیان اینکه فراخوان شرکت در سومین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی از اواخر تیرماه منتشر شده بود، افزود: علاقمندان در این دوره می‌توانند آثار خود را با موضوع امام‌حسین (ع)، شهدای مدافعان حرم و این دوره ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز با توجه به همگام شدن با جریان روز جامعه مدافعان سلامت به دبیرخانه جشنوراه در آمل ارسال کنند.

اشکواره حسینی نقطه عطف مشارکت پذیری مردمی در انتقال مکتب امام حسین

رضا حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی، برگزاری اشکواره فرهنگی و هنری حسینی در این شهرستان را نقطه عطفی در مشارکت پذیری همه فعالان و هنرمندان رشته‌های مختلف فرهنگ و هنری در ارائه تولیدات و آثار فاخر میان مخاطبان و عامه مردم بیان کرد.
او افزود: باید با سمت و سو و جهت دادن به موضوعات جشنواره و نیز باز نشر دادن اصولی و حرفه‌ای بخش‌های مختلف این اشکواره از سوی  رسانه‌ها به درست در انتقال مفاهیم این اشکواره همت کرد.

 

حاجی پور با بیان اینکه اثرات تربیتی که مکتب سیدالشهدا و قیام کربلا بعد از ۱۴۰۰سال برجای گذاشته به مراتب درس آموزتر و بالاتر از دروس مدرسه و دانشگاه‌ها بوده است ،گفت:امروز هم رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر بعد از ۱۴۰۰سال که این مکتب و فرهنگ حسینی در میان مسلمانان و شیعیان نسل به نسل منتقل شده، باید با همین شیوه و ظرافت‌های خاص خودش درعصر کنونی نیز منتقل شود.

اشکواره حسینی در تراز برنامه‌های ملی

عباس زارع مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، اشکواره فرهنگی و هنری حسینی را یکی از بهترین برنامه فرهنگی و دینی استان دانست و گفت: پس از دو دوره برگزاری موفق این اشکواره، خوشبختانه نام این اشکواره در کل کشور شناخته شده است.

 

او افزود: ترویج دستاورد‌های بالا و درس آموز محرم و قیام کربلا در حوزه هنری با توجه به هجمه‌های ناجوانمردانه استکبار در نفوذ فرهنگی علیه مسلمان به خصوص ایران اسلامی، خلأ این برنامه‌های فاخر احساس می‌شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران از رسانه‌های مازندران درخواست کرد در راستای بازنشر آثار رسیده به دبیرخانه اشکواره حسینی آمل در راستای فرهنگ سازی جامعه در رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهند.

اخبار مرتبط

آغاز اشکواره حسینی در آمل

تمدید زمان بخش رسانه اشکواره حسینی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha