پرداخت ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان مازندرانی

پرداخت ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان مازندرانی

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، جعفر نشایی مقدم درباره پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بدون یارانه (سامانه سیتا) از سوی بانک کشاورزی، اظهار کرد: متقاضیانی که طرح‌های آنها در سامانه سیتا ثبت‌نام شده و به بانک معرفی شده است می‌توانند در صورت عدم تمایل به استفاده از تسهیلات یارانه دار، با ارایه درخواست کتبی از تسهیلات تلفیقی (بدون یارانه و از محل منابع داخلی بانک و صندوق توسعه ملی) استفاده کنند در غیر اینصورت باید منتظر تخصیص یارانه باشند. 

وی ادامه داد: همچنین تسهیلات سرمایه در گردش نیز با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود که در صورت تخصیص یارانه، نرخ سود ۱۵ درصد خواهد شد.

مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی مازندران درباره تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی گفت: امسال برای خرید نشاکار ۱۰۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با نرخ سود ۱۵ درصد ابلاغ شد تا در فصل زراعی کشت برنج بتوانند اقدام به خرید نشاکار کنند.

نشایی‌مقدم اضافه کرد: سه ماهه امسال ۲۴۴ دستگاه نشاکار به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان با ارائه تسهیلات، توسط متقاضیان خریداری شد و مابقی تسهیلات توزیع شهرستانی شد تا برای خرید تراکتور و سایر ادوات کشاورزی اقدام شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای بهره مندی از این اعتبار با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و تایید در کارگروه مربوطه به شعبه همان شهرستان معرفی خواهند شد.

مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: از ابتدای امسال با توجه به محدودیت های اعتباری و عدم تخصیص یارانه تسهیلات و وجود محدودیت ها در اثر شیوع ویروس کرونا، مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به ۴۰۰ متقاضی بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شد.  

اخبار مرتبط

افتتاح سه پروژه کشاورزی با اعتبار 300 میلیاردی در جویبار

زهکشی 130 هکتار اراضی کشاورزی گلوگاه/ هزینه 70 میلیاردی

مازندران نیازمند سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی است

0 نظر

ارسال نظر

capcha