45 درصد شالیزارهای جویبار تجهیز و نوسازی شد

45 درصد شالیزارهای جویبار تجهیز و نوسازی شد

غلامرضا سعیدی با بیان اینکه عملیات تسطیح و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری روستای بیزکی از بخش مرکزی حوزه مرکز جهاد کشاورزی شهید موسوی نژاد شهرستان جویبار به مساحت 128 هکتار به اتمام رسید، گفت: تحویل این اراضی به کشاورزان از 20 اردیبهشت آغاز و تاکنون ۸۰ درصد تحویل و تا 27 اردیبهشت 100 درصد تحویل داده می شود و هم اکنون نیز عملیات نشاکاری آن درحال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار بیان کرد: اجرای این طرح، مهمترین عامل در مقابله با پدیده تغییر کاربری زمین های کشاورزی است که به عنوان یک تهدید جدی کشاورزی استان را با خطر مواجه ساخته است.

سعیدی افزود: با اجرای این طرح مدیریت و مصرف بهینه آب برای چند کشت شدن و افزایش ضریب ورود مکانیزاسیون به ‌منظور کاهش هزینه تولید و افزایش درآمد، توسعه پایدار کشاورزی و اشتغالزایی انجام می شود.

وی گفت: از مجموع 10 هزار و 190 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان، تاکنون 45 درصد آن تجهیز و نوسازی شد که با توجه به اینکه تجهیز و نوسازی اراضی نقشه برداری شده از برنامه های سال جاری این مدیریت است، انتظار می رود با تخصیص اعتبارات لازم روند اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در این شهرستان با سرعت بیشتری پیگیری شود.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha