بازسازی محور رویان به بلده نور بدون مشکل اعتباری انجام می‌شود

بازسازی محور رویان به بلده نور بدون مشکل اعتباری انجام می‌شود

محور رویان به بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران نوزدهم اسفند ماه گذشته به دلیل رانش زمین در محدود روستای گلندرود به طول حدود ۴۰۰ متر تخریب شد و بیش از یک میلیارد تومان به این جاده خسارت وارد شد.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور گفت:  بدنبال بازدید و جلسه روز گذشته مهدی رازجویان معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری مازندران با مسوولان شهرستان نور بر پیشگیری از رانش زمین و عملیات بازسازی این محور تاکید شده است.

معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری مازندران به همراه فرماندار نور،‌ مدیران کل مدیریت بحران ،‌ بنیاد مسکن، معاونین راهداری و منابع طبیعی استان از محور گردشگرپذیر و پرتردد  آسیب دیده "رویان،‌ گلندرود به بخش بلده در منطقه "اسپی او " بازدید کردند.

سلیمان ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این نشست که در فرمانداری نور برگزار شده مصوبه ای در قالب سه بند داشت که در بند نخست آن  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان را موظف کرد تا با  انجام عملیات زهکشی کانالی به منظور  هدایت آب از شمال به جنوب احداث کند.

وی ادامه داد بر اساس این مصوبه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هم باید کانالی را با هدف هدایت آب به سمت رودخانه نزدیک به این جاده احداث کند و همچنین اداره راهدای و حمل و نقل جاده ای  هم باید مسیر دیگری را برای تسهیل در تردد وسائط نقلیه شناسایی و تعریف کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور گفت که  در این نشست معاون استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز وعده دادند که برای اجرای این مصوبات مشکلی از لحاظ اعتبار وجود ندارد و هم اکنون اجرای برخی از طرح های مصوب در این محور حادثه دیده اجرا شده است.      

ایزدی افزود: هم اینک آمد و شد خودروها با همه عوامل تهدید زا در این مسیر به طول بیش از ۷۰ کیلومتری به شکل موقت برقرار است و امیدوارم مسئولان ذیربط هرچه زودتر برای ایمن سازی این مسیر چاره ای بیندیشند.       

بخش بَلَده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و از طریق سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. فاصله بلده با جاده هراز ۵۳ کیلومتر و جاده چالوس هم ۵۵ کیلومتر است.

این بخش حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفردرغرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha