کمک پنج میلیارد ریالی خیرین بابلی برای شکست کرونا

کمک پنج میلیارد ریالی خیرین بابلی برای شکست کرونا

 تلویزیونهای  ال ای دی ۳۲ اینچ به بیمارستان آیت الله روحانی یکی از مراکز پذیرش بیماران کرونایی در بابل اهداء شد.

اهدای هشت تخت چهارشکن  جهت تجهیز بخش آی سی یو بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل از دیگر اقدامات خیرین و نیکوکاران بابلی به مراکز درمانی بابل بوده است.

همچنین آنها در این روزها یک هزار و ۵۰۰ عدد گان جراحی، ٣٠ شیلد، سه هزار و ۵۰۰ ماسک N۹۵ بدون سوپاپ به کادر درمانی و نیز یک دستگاه نوار قلب ، هزینه خرید هشت مانیتور کامل جهت تجهیز پست آی‌ سی‌ یو بیمارستان شهید یحیی‌نژاد اهداء کردند.

خیرین در این یک هفته اخیر تعداد ۱۰ هزار دستکش به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اهداء کردند.

از سوی ستاد مردمی مبارزه با کرونا نیز حدود ۸۸۰ بسته آجیل ، هفت کارتن تخم مرغ و حدود ۵۰ بسته خرما به مراکز درمانی بابل داده شد.

خیرین شهرستان بابل از همان نخستین روزهای بستری شدن بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهرستان با تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا  توانستند تاکنون بخش زیادی از نیازهای اولیه مراکز درمانی را برطرف کنند.

کمک های خیرخواهانه خیرین بابل تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال  به صورت نقدی و غیر نقدی می باشد که توانستند به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان کمک کنند.

شهرستان بابل که از ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک و رسانه ای کردن آن در یکم اسفند ماه، دروازه ورودی کرونا به مازندران نامیده شد ، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۱۵ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

 همچنین بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۱۸۰ نفر کاهش یافت.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha