سپاه ۶ هزار خانوار ساکن مناطق محروم بهشهر را غربالگری کرونایی کرد

سپاه ۶ هزار خانوار ساکن مناطق محروم بهشهر را غربالگری کرونایی کرد

حسن پورقربان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : غربالگری نقش ارزنده در شناسایی افراد مبتلا به کرونا و نیز پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره انتقال دارد و افراد مشکوک به کرونا پس از شناسایی از طریق غربالگری، مورد پیگیری بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند.

وی توضیح داد : ۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی در بهشهر روزانه غربالگری کرونا را در مناطق محروم انجام می دهند تا بتوانند بیماران و افراد در معرض خطر کرونا را در این مناطق شناسایی و اطلاعاتشان را در سامانه ثبت کنند و در صورت نیاز کمک های بهداشتی و سلامت به آنان ارائه می شود.

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر با اعلام اینکه شکت ویروس کرونا نیازمند عزم ملی و تلاش همگانی است ، گفت : با توجه به شیوع ویروس بیماری کرونا، با هماهنگی بهداشت و درمان، بسیجیان برای غربالگری و ثبت اطلاعات مردمی در مورد این بیماری بسیج شدند.

پورقربان با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار خانوار بهشهری در طرح بسیج ملی غربالگری کرونا شرکت کردند ، افزود : با توجه به آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ضرورت همکاری مردم در این طرح، امیدواریم شاهد مقابله بیش از گذشته تا ریشه کنی کرونا باشیم.

وی گفت : راهبرد اصلی در شکست کرونا توجه به شعار «در خانه بمانیم» است که مشارکت مردم  در مقابله با این بیماری موثر است وحذف ترددهای غیرضروری، خودداری از مسافرت و نیز اجتناب از برگزاری و حضور در اجتماعات می‌تواند در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مفید باشد.

اخبار مرتبط

طرح جدید کنترل وضعیت قرمز بهشهر

مصدوم شدن 19 نفر در سانحه تصادف کمربندی بهشهر

افزایش آمبولانس نیاز بیمارستان های بهشهر است

0 نظر

ارسال نظر

capcha