نفوذ سامانه بارشی از فردا در آسمان مازندران

نفوذ سامانه بارشی از فردا در آسمان مازندران

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به آسمان مازندران، اظهار کرد: از بعدازظهر فردا با نفوذ این سامانه شاهد کاهش دما ( بین سه تا ۶ درجه) ، وزش باد شدید موقتی (حداکثر سرعت باد بین ۴۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت) ، مواج شدن و طوفانی شدن دریا ، بارش باران در مناطق پایین دست ( بین ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر ) و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بارش برف به همراه مه هستیم.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی غالب نقاط استان را در برمی‌گیرد، افزود: این سامانه اواخر روز شنبه از آسمان مازندران خارج می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی بوده که توصیه بر احتیاط در تردد محورهای کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی است.

اسدی تصریح کرد: همچنین براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، ظهر جمعه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ ، هم‎زمان با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا از سمت غرب موّاج و بتدرج طوفانی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این وضعیت تا اواخر وقت ‌شنبه ۲۶ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه (۵۴ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود و همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۳.۰ و دور از ساحل تا ۴.۰ متر برآورد می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: با توجه به این شرایط، وضعیت دریا برای تمامی فعالیت‎های دریایی و دریانوردان مناسب نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نفوذ سامانه سرد بارشی در مازندران

نفوذ سامانه بارشی عصر فردا به مازندران

تداوم بارش‌ها در آسمان مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha