دمای هوای مازندران تا ۱۰درجه افزایش می‌یابد

دمای هوای مازندران تا ۱۰درجه افزایش می‌یابد

هوای مازندران که از اواخر روز یکشنبه گذشته رو به سردی گذاشت و طی سه روز گذشته در بعضی مناطق شهروندان با کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا و همچنین بارش باران و برف مواجه بودند.

بارش برف علاوه بر مناطق کوهستانی، برخی از مناطق جلگه ای غرب و مرکز استان را نیز سفید پوش کرد.

همچنین دمای هوا در برخی مناطق جلگه ای و ساحلی مازندران به حدود یک درجه رسید و شاهد شبی زمستانی و سرد در استان مازندران بودیم و بامداد امروز دمای هوا در مرکز استان مازندران به حدود ۲ درجه رسید.

پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که امشب با خروج سامانه بارشی و سرد از استان و صاف شدن هوا، برودت دما برای تمامی مناطق مازندران حاکم است.

اما بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی مازندران از فردا چهارشنبه آسمان تمامی مناطق استان صاف ، آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما خواهیم بود.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر تمامی مناطق کوهستانی با بارش برف و مناطق جلگه ای با بارش باران روبرو هستند.

احمد اسدی افزود: از فردا تا روز جمعه، هوای استان صاف و آفتابی همراه با افزایش احتمالی ۱۰ درجه ای دما پیش بینی می شود که تغییر دما در مناطق جلگه ای محسوس‌تر است.

وی ادامه داد: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید به استان از سمت غرب مردم مازندران شاهد افزایش ابر و بارندگی خواهند بود که احتمال می رود تا صبح شنبه ادامه یابد.

معاون هواشناسی مازندران گفت: برای روزهای آینده با توجه به بارش برف در ارتفاعات در ساعات صبح کاهش محسوس دما و در برخی مناطق از جمله مناطق کوهستانی برودت و یخ زدگی را شاهد خواهیم بود.

بر اساس گزارش لحظه ای هواشناسی مازندران ، صبح امروز بخش بلده شهرستان نور با هشت درجه زیر صفر سردترین و بابلسر با پنج درجه بالای صفر گرم ترین نقاط استان مازندران بودند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha