استفاده از اجناس ایرانی در دوخت کت‌و‌شلوار

استفاده از اجناس ایرانی در دوخت کت‌و‌شلوار

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس، رونق اقتصادی و تولید هر کشوری نه تنها به دولت بلکه به مردم آن کشور هم بستگی دارد چرا که قسمت زیادی از مصرف‌کنندگان محصولات تولیدی همان مردم هستند و حمایت آنان از تولیدات داخلی می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را به چرخش وا دارد.

*حمایت دولت از کالاهای ایرانی

بالابردن کیفیت تولیدات داخلی سبب می‌شود تا خریداران رغبت  بیشتری نسبت به محصولات پیدا کنند و تولیدات کشور خود را به محصولات خارجی ترجیح دهند.

در سال‌های نه چندان دور خریداران ایرانی میل بیشتری به محصولات خارجی نشان می‌دادند و پول خود را صرف خرید اجناسی می‌کردند که بعضی از آنها به‌دلیل کیفیت پایین در کشور مربوطه هم قابل استفاده نبوده و این در حالی است که بسیاری از تولیدات داخلی با کیفیتی به مراتب بهتر از تولیدات کشورهایی مثل چین است.

اغلب تولیدکنندگان پوشاک دلایل افزایش قیمت‌های محصولات داخلی را بالا رفتن هزینه‌های تولید، افزایش قیمت مواد اولیه صنعت نساجی و مالیات‌های سنگین دانسته و تنها راه نجات از این چالش را حمایت دولت می‌دانند.

*قاچاق پارچه،چالش صنعت نساجی

تا وقتی که مواد اولیه تولید محصول پرهزینه باشد حتی اگر تولیدات داخلی پوشاک افزایش پیدا کند ولی هزینه‌های جانبی همچنان گران باشد به‌مرور زمان کیفیت پایین آمده و اجناس تولیدی هم با قیمت‌های بالاتربه مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

قاچاق و ورود غیرقانونی پارچه در سال‌های اخیر، مهم‌ترین چالش در صنعت نساجی به شمار می‌رود چرا که واردات غیرقانونی، چرخ تولید بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نساجی را از حرکت باز ایستاند و تعدیل و بیکاری کارگران این صنعت را به دنبال داشت.

ولی در این میان هستند کسانی که همچنان پای تولیدات داخلی ایستاده‌اند و تمام مشقت این را به جان خریده‌اند تا محصولی کاملا ایرانی و در شأن مردم این سرزمین تولید کنند.

 

*از پنج سالگی با پارچه و قیچی آشنا شدم

علیرضا اصغری تولیدکننده کت و شلوار مردانه و ساکن قائم‌شهر است، وی که چندسالی در تهران زندگی کرده برای زنده نگه داشتن شغل پدری به شمال آمد تا بیشتر در این حرفه غرق شود و خدمات‌رسانی کند.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه از پنج سالگی با پارچه و قیچی آشنا بودم وبه همین دلیل تصمیم گرفتم تا حرفه خیاطی را بعد از به پایان رساندن خدمت سربازی به‌عنوان حرفه آینده انتخاب کنم، اظهار کرد: در حین خدمت، پدرم از دنیا رفت و چون مسؤولیت خانواده را بر عهده داشتم شروع به کارگری در تولیدی‌ها کردم.

این تولیدکننده ادامه داد: 6 سال است که به صورت مستقل کارم را آغاز کردم. در ابتدا کارهای برش زده را برای تولیدی‌های تهران آماده می‌کردیم ولی به تدریج دیدم سود چندانی برای من نداشت و بیشتر عواید آن برای تولیدی‌های تهران بود و همین بهانه سبب شد تا طرحی ارائه دهم و کارهای خود را به قیمت بازار تهران به مشتری‌های شهرستان بدهیم.

 

*استفاده از اجناس ایرانی در دوخت کت‌و‌شلوار

اصغری افزود: یک‌سالی طول کشید تا جا بیفتیم ولی خداروشکر بعد از آن جواب گرفتیم و در وضعیت بازار کنونی که جنس‌ها گران شده سعی کردیم تا قیمت اجناس تولیدی را پائین نگه داریم تا به مشتری هم فشار وارد نشود به همین دلیل پارچه‌ها را از بازارهای تهران و مشهد با کیفیت خوب و قیمت ارزانتر تهیه می‌کنم و همین کم هزینه بودن مواد اولیه سبب می‌شود تا قیمت محصول تولید شده گران نباشد.

این تولیدکننده  کت و شلوار اضافه کرد: ۶۰ درصد مواد اولیه کت و شلوارهای تولیدی ما ایرانی‌ است و سعی می‌کنیم از هر محصولی که در کشور تولید می‌شود به شرط کیفیت خوب استفاده کنیم ولی در بعضی مواقع مثلا خرجی که در کت و شلوار استفاده می‌شود یا لایی، جنس ایرانی با کیفیت کم است وبه ناچار باید از جنس خارجی استفاده کنیم.

*مالیات، نَفَس تولیدکننده را می‌گیرد

وی با بیان اینکه اگر مسؤولان حمایت کنند و به تولیدکننده‌های داخلی تسهیلات کم‌بازده ارائه دهند و ادارات بیمه و مالیات نَفَس تولیدکننده را نگیرند حمایت از تولید داخلی محقق می‌شود، اظهار کرد: اهمیت به تولیدات داخلی چرخ اقتصاد را می‌چرخاند و به صنعت کشور جانی تازه می‌بخشد.

اصغری به کارآفرینی برای ۴ نفر به‌صورت مستقیم اشاره کرد و گفت: اگر توان مالی‌ام یاری کند فروشگاه و کارگاه تولیدی را توسعه می‌دهم تا زمینه برای اشتغال افراد بیشتری فراهم شود.

این تولیدکننده در پایان با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخلی باید نظام حمایت از حقوق مصرف کننده دوباره زنده شود، اظهار کرد: همه ما اعم از تولیدکننده و مصرف کننده باید برای بقاء اقتصاد کشور تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha