فرصت‌های اقتصادی مازندران به مدیران شستا معرفی شد

فرصت‌های اقتصادی مازندران به مدیران شستا معرفی شد

نشست بررسی ،معرفی و ظرفیت های سرمایه گذاری بخش های مختلف مازندران به شستا در پی دیدار و تفاهم نامه استاندار مازندران با شخص وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور مبنی بر مشارکت در طرح های توسعه ای استان عصر امروز چهارشنبه در ساری برگزار شد.

در این نشست پنج طرح اقتصادی و سرمایه گذاری صنعتی و معدنی شامل فرآوری فلورین،صنایع سلولزی و چوبی، کاغذ تترا پک ، پتروشیمی، شرکت نساجی قائمشهر و تولید کاغذ از ضایعات کشاورزی همراه با جزئیات و نیازمندی های آن به مدیران شستا از سوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران معرفی شده است.

همچنین سازمان جهاد کشاورزی مازندران طرح پرورش گاو شیری با ظرفیت۲هزارو ۱۵۸راسی با ظرفیت تولید ۲۰۰هزارتن شیر در سال و اشتغالزایی ۲۱۵ نفر و سرمایه گذاری یک هزارو ۳۰۰میلیارد ریال در عرصه ۶۰ هکتاری نوشهر، شرکت زرخاک  با مالکیت بانک کشاورزی با هدف تولید کود آلی از فضولات به ظرفیت ۱۵هزار تن در سال در بابلسر  همراه با مجوز محیط زیست  و صنعت لبنی دوشان با ظرفیت حدود ۲۰ هزار تن تولید انواع پنیر خامه ای و هلندی همراه با مجوز زیست محیطی در شهرک  شورمست  سوادکوه به مدیران شستا معرفی شده است.

در بخش شیلات مازندران نیز ظرفیت اقتصادی و سرمایه گذاری ۵۰۰ تا پنج هزار تنی پرورش ماهی در قفس دریایی و پرورش ماهیان خاویاری نیز به عنوان ۲ طرح سرمایه گذاری آبزی پروری معرفی شده است.

مدیران بنادر نوشهر و امیرآباد بهشهر نیز با معرفی ظرفیت ها و امکانات موجود، آمادگی خود را در توسعه گردشگری دریایی اعلام کردند و گفتند که ۲۵هکتار زمین برای مجموعه های گردشگری در این مناطق وجود دارد که آماده واگذاری برای طرح های گردشگری و یا صنایع وابسته به بخش کشاورزی است.

همچنین در این جلسه به مدیران هلدینگ های سرمایه گذاری شستا اعلام شده است که سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت ۱۳۴ اسکله تفریحی در سواحل مازندرانی دریای خزر ، موافقت کرده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است .

ایجاد کارخانه پتروشیمی با توجه به نیاز کشاورزی استان به انواع کودهای شیمیایی و راه اندازی شرکت کشتی رانی برای توسعه گردشگری دریایی و حمل و نقل انواع کالاهای صادراتی از طریق دریای خزر به کشورهای منطقه از دیگر فرصت های سرمایه گذاری مازندران اعلام شده که به مدیران شستا معرفی شده است.

استاندار مازندران دراین جلسه ضمن قدردانی از حضور مدیران هلدینگ های شستا گفت که هر گونه همکاری در گرفتن مجوز و نیازهای مختلف با شرکت های سرمایه گذاری انجام می شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

احمد حسین زادگان با اظهار این که در شرایط سخت تحریم  و مشکلات ارزی باید از ظرفیت های مختلف استان های کشور استفاده کرد، افزود: هلدینگ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان یک شرکت عمومی که منافع  بیش از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارد، می تواند از فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری استان بهره مند شود.

وی با اشاره به این که هلدینگ ثروت آفرینی مازندران در بخش های مختلف کلید خورده است و مقرر شد تا در یک بازه زمانی پنج ساله تا پنج هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کند، ادامه داد: کشاورزی و گردشگری به عنوان  ۲ ظرفیت مهم سرمایه گذاری پاک و متناسب با وضعیت زیست محیطی در استان است.

نماینده عالی دولت در مازندران  بیان داشت:  باید از ظرفیت دریای خزر در توسعه گردشگری دریایی و پرورش ماهیان در قفس و خاویاری استفاده کرد .

وی از دامپروری با اصلاح نژاد را از دیگر ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در مازندران نام برد و بیان داشت : از آنجایی که تولید محصولات گلخانه ای تا ۱۰ برابر بیشتر از فضای باز و مقرون به صرفه تر است ، ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد که قابل واگذاری به هلدینگ شستا است.

استاندار مازندران به اهمیت  زراعت چوب و زمینه واگذاری زمین های شیب دار به سرمایه گذاران اشاره کرد و اظهار داشت: پنج تا ۶هزار هکتار زمین در شرق مازندران وجود دارد که آماده واگذاری برای سرمایه گذاری کشاورزی و گردشگری است.

وی همچنین به وجود زمین هزار هکتاری در قالب شهرک صنایع تبدیلی پاک در شرق مازندران اشاره کرد و گفت: هر نوع همکاری با سرمایه گذاران را برنامه ریزی و عملیاتی می کنیم.

به گزارش ایرنا در ادامه این نشست غلامرضا سلیمانی به عنوان نماینده شستا به همراه مدیران هلدینگ های باغداری، سلولزی  و دامپرری ، نفت و گاز و پتروشیمی ،  کشتی رانی ، بنادر  و صنایع و معادن نحوه مشارکت و سرمایه گذاری در فرصت های اقتصادی در استان مازندران را موردبحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست مقرر شد تا مدیران کل دستگاههای جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت ، شیلات ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و میدران بنادر  نوشهر و امیر آباد جزئیات فرصت های سرمایه گذاری را به مدیران هلدینگ های شستا ارسال و وضعیت سرمایه گذاری را توجیه اقتصادی و فنی کنند.

طبق آمار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا ۱۸۰ شرکت را در کشور در اختیار دارد و پنج شرکت آنتی بیوتیک سازی، فیبر بابلسر، چوب و کاغذ مازندران ، چوب خزر کاسپین و شرکت کاغذ سازی زیر پوشش شستا با ۲هزارو ۱۵۳ نیروی کار در مازندران فعالیت دارند.

طبق آمار رسمی ، میزان گردش مالی استان مازندران در حال حاضر ۲ هزار هزار میلیارد تومان یا به عبارت دیگر ۲ هزار تریلیون تومان است و منابع مالی بانک های مازندران نیز به بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha