تشریح اولویت‌های سازمان بازرسی کشور

تشریح اولویت‌های سازمان بازرسی کشور

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، ذبیح الله خداییان و معاونان وی در سفر به استان مازندران با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری دیدار کردند.

خدائیان یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی را رصد اجرای تک‌تک قوانین دانست و ادامه داد: در این راستا تمامی قوانین دستگاه‌ها رصد می‌شود تا مشخص شود که آیا به تکالیف قانونی خود عمل کرده‌اند یا خیر که از جمله این قوانین می‌توان به قانون هوای پاک و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه تکالیف دستگاه‌ها احصا و ابلاغ شده، اظهار کرد: در این راستا اقدامات دستگاه‌ها راستی‌آزمایی و مراتب به مسئولان مربوطه اعلام می‌شود.

خدائیان یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان را پیگیری ترک فعل مدیران دانست و گفت: در این دوره یکی از دستور کار‌های سازمان این است مدیرانی که فقط می‌خواهند ریاست کنند و نمی‌خواهند خدمت کنند شناسایی و در سوابقشان درج شود و اگر قرار باشد در پستی مشغول بکار شوند موضوع اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه نظارت بر حسن جریان امور به جد در دستور کار این سازمان است؛ اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بازرسی به‌عنوان عضوی از مجموعه دستگاه قضایی، حفظ حقوق بیت‌المال است که این موضوع هم از بعد پیشگیری و هم شناسایی سوجریانات و تخلفات احتمالی دنبال می‌شود و اگر احساس شود مسیری صحیح طی نمی‌شود اقدامات قانونی لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی با تاکید بر اهمیت جایگاه دستگاه‌های نظارتی در کشور با بیان اینکه منابع طبیعی در استان مازندران بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: این موضوع سبب شده که منابع طبیعی در استان، مورد چشم‌داشت سودجویان قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه شهر ساری با تاکید بر اینکه هرچه مرغوبیت بالاتر رود انگیزه برای تصاحب و چپاول نیز بیشتر می‌شود، گفت: ساخت و ساز بی‌رویه در قلب جنگل و بیرون بافت‌های روستا‌ها در استان مازندران بسیار زیاد است، لذا در سنگر بازرسی نباید اجازه سوءاستفاده به سودجویان داده شود.

اخبار مرتبط

کاهش 50 درصدی نرخ حوادث ناشی از کار در معادن مازندران با تشدید بازرسی‌ها

کاهش 50 درصدی نرخ حوادث ناشی از کار در معادن مازندران با تشدید بازرسی‌ها

مهلت ۳ ساله بنگاه‌داری بانک‌ها تمام شده است

0 نظر

ارسال نظر

capcha