پیش بینی تولید ۳ هزار ۵۰۰ تُن هندوانه در میاندورود

پیش بینی تولید ۳ هزار ۵۰۰ تُن هندوانه در میاندورود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از اختصاص ۱۰۰ هکتار مزارع این شهرستان به کشت هندوانه خبر داد و پیش بینی کرد: با متوسط عملکرد ۳۵ تُن در هکتار، ۳ هزار ۵۰۰ تُن هندوانه امسال برداشت و به بازار‌های داخل و خارج مازندران عرضه شود.

سید اسماعیل علوی با اشاره به آغاز برداشت هندوانه در شهرستان میاندورود گفت: هندوانه سرشار از ویتامین‌های B، B۶، B۱، منیزیم بوده وبه دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ ها در کاهش شدت آسم نقش موثری دارد. همچنین ۹۰ درصد آن را آب تشکبل داده و خطر سرطان روده، بیماری قلبی، آرتروز هماتوئید و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

علوی با اشاره به اینکه هندوانه سرشار از ویتامین‌های B است که برای تولید انرژی حیاتی است، ادامه داد: متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین B۶، B۱ و منیزیم است و این میوه بخاطر میزان بالای آبی که در خود دارد و تقریبا ۹۰ درصد آن را در بر دارد در عین حال کم کالری بوده، جزء باارزش‌ترین میوه هاست و به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش شدت آسم کمک می‌کنند و خطر سرطان روده، آسم، بیماری قلبی، آرتریت هماتوئید و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

آرتریت روماتوئید عبارت است از، یک بیماری طولانی مدت که طی آن مفصل به همراه عضلات، غشاهای پوشاننده و غضروف متأثر شده و گاهی چشم و رگ های خونی نیز درگیر می‌شوند.

این بیماری سه برابر در زنان شایعتر بوده و معمولاً بین سنین ۲۰ تا ۶۰  سالگی روی می‌دهد.

حداکثر بروز آن در سنین ۳۵ تا ۵۰ سالگی است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha