مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد

مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران مازندران در محل این مدیریت برگزار شد.

خانم هدایتی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری، از انجام مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران خبر داد.

وی بیان کرد: مصاحبه از داوطلبین مدرسه علمیه عالی تخصصی حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بابل، در محل مدیریت استان مازندران انجام شد؛ این مدرسه برای ششمین سال پیاپی در مقطع سطح ۴ در رشته تفسیر تطبیقی طلبه می پذیرد و ۵۳ طلبه در حال تحصیل دارد.

هدایتی افزود: مصاحبه توسط سه نفر از اساتید مجرب و با سابقه انجام شد و از ۵۲ نفر طلبه خواهر که در آزمون کتبی سطح ۴ شرکت کرده اند، ۷ نفر به مرحله مصاحبه دعوت شده که از نظر علمی مورد سنجش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این مصاحبه سؤالات مربوط به دروس تخصصی این رشته اعم از تفسیر، علوم قرآنی، تطور و تاریخ و در بخش اطلاعات عمومی، مباحثی اعم از اطلاعات پایه طلبگی از جمله احکام مورد پرسش قرار گرفت.

هدایتی اظهار کرد: انتظار می‌رود این طلاب در این رشته تحصیلی، در رویکرد اجتهادی در دروس مرتبط متبحر شوند، دارای رویکرد نقادانه و نظریه پردازانه باشند، توان تبلیغ و پاسخگویی به نیازهای علمی و مسایل تخصصی رشته و گرایش خود را داشته و توان پژوهشی در حد تحلیل، نقد و ارائه نظر در مسائل تخصصی رشته خود را داشته باشند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha